حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

دانا گزارش می‌دهد؛

پزشکیان بدهکار چپ‌های رادیکال نیست

پزشکیان بدهکار چپ‌های رادیکال نیست

چپ‌های تندرو در تلاش هستند تا رئیس‌جمهور منتخب را وامدار جریان خود نشان داده و از این طریق سایه سنگین آنها بر دولت آینده چنبره بزند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی <<هرمز>> به نقل از راه دانا؛ در حالی مسعود پزشکیان در جریان برگزاری دو دور انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم در نهایت به عنوان منتخب مردم مسیرش از بهارستان به سمت پاستور کج شد که این روزها بحث بر سر انتخاب اعضای کابینه چهاردهم از مهم‌ترین مسائل مطرح در محافل سیاسی است.

انتخاب اعضای کابینه یا به تعبیر دیگر همکاران رئیس‌جمهور بدون شک و به موجب قانون از حقوق مسلم رئیس دولت است تا از این طریق با ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در قوه مجریه اداره کشور بدون دست‌انداز و با کارآمدی حداکثری محقق شود.

این میان، اما به نظر می‌رسد اصلاح طلبان رادیکال به طور گسترده در تلاش هستند تا برای اثرگذاری در تصمیم رئیس‌جمهور در انتخاب اعضای کابینه، وی را تحت فشار قرار داده و فضاسازی رسانه‌ای انجام دهند.

اصلاح‌طلبان تندرو در مهم‌ترين سناریوی جریانی خود در تلاش هستند تا القا کنند که پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری حاصل حمایت اصلاح‌طلبان از وی بوده است و این‌گونه وی را وام‌دار خود کنند.

ادعای اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه حمایت آنها پزشکیان را رئیس‌جمهور کرد در حالی مطرح است که تا پیش از انتخابات و در دوران گزینش کاندیداهای ریاست‌جمهوری، پدرخوانده‌های اصلاحات معتقد بودند که پزشکیان یک اصلاح‌طلب ناب نیست!

از سوی دیگر، این جریان از زمان برگزاری انتخابات مجلس دوازدهم پروژه تحریم انتخابات را کلید زده بود و اساسا بنایی برای ورود به مقوله انتخابات نداشت اما پیروزی پزشکیان در انتخابات به یک‌باره فضا را برای آنها تغییر داد تا این اصلاح‌طلبان رادیکال به مشی آفتاب پرست رنگ عوض کرده و ادعای تازه‌ای را عَلَم کنند.

تلاش برای چنبره سایه چپ‌های رادیکال بر امور اجرایی

چپ‌های تندرو در تلاش هستند تا رئیس‌جمهور منتخب را وام‌دار جریان خود نشان داده و از این طریق سایه سنگین آنها بر دولت آینده چنبره بزند.

این جریان، در وهله نخست در تلاش است تا با سایه سنگین بر سر دولت چهاردهم بر چیدمان کابینه نفوذ داشته باشد و از این طریق در آینده اجرایی کشور نفوذ و احاطه جدی داشته باشند.

این جریان در برخی محافل حزبی حتی ادعا کرده است که پیروزی پزشکیان در حالی با حمایت اصلاح‌طلبان رخ داده است که اساسا انتخابات چهاردهم همزمان با قهر اجتماعی محقق شده است این موج‌سازی رسانه‌ای از سوی چهره هایی همچون محسن آرمین و آذر منصوری در حالی در حال شکل‌گیری است که در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری با توصیه رهبر انقلاب مشارکت نزدیک به ۵۰ درصد در کشور رقم خورد تا خط باطل بر هرگونه ادعای قهر اجتماعی باشد.

پزشکیان وام‌دار هیچ جریان سیاسی نیست

عوض حیدرپور در گفتگو با دانا در این‌باره گفت: انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم در یک فضای بیم و امید در کشور رقم خورد از این رو هیچ جریان سیاسی نمی‌تواند ادعا کند که برای مسعود پزشکیان رأی‌آوری کرده است.

وی افزود: شخصیت پزشکیان در درجه اول و مشارکت مردم در درجه دوم تنها عامل پیروزی پزشکیان در انتخابات بود از این رو، وی وام‌دار هیچ جریان سیاسی نیست.

این نماینده ادوار مجلس این را هم گفت که پزشکیان مطلقا تحت تاثیر جناح‌های سیاسی نیست و تا زمانی که یک مسئله برای وی به باور و یقین تبدیل نشود نمی‌تواند عامل تصمیم‌گیری باشد.

بدون شک مسعود پزشکیان گزینه‌ای است که مردم به او اعتماد کرده و او حالا رئیس‌جمهور همه ملت است پس باید بدون اینکه خود را وام‌دار هیچ جریان سیاسی بداند، در اجرای اختیارات قانونی خود مصمم و با اراده قدم بردارد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از