حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس:

واحد 4 بخار نیروگاه بندرعباس به مدار تولید بازگشت

واحد 4 بخار نیروگاه بندرعباس به مدار تولید بازگشت

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس گفت: واحد شماره چهار بخار این نیروگاه، پس از اتمام تعمیرات دوره‌ای و اتصال به شبکه سراسری برق وارد مدار تولید شد.

داریوش محمودی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ گفت: واحد شماره چهار بخار این نیروگاه که جهت انجام تعمیرات دوره‌ای، از مدار خارج شده بود، پس از اتمام عملیات به شبکه سراسری برق متصل شد.

وی افزود: در این عملیات، ترميم لوله‌هاي كلدريهيت بويلر، ترميم لوله‌هاي هنگر اكونومايزر، تست و نشت يابي بويلر، تميزكاري تانك روغن توربين، هيدروتست كندانسور، چت‌پرشر كندانسور، تست و نشت يابي كولرهاي ژنراتور، رفع عيب از سنسور دور توربين، بررسي عملكرد سروموتور و تراتل والو توربين و كار بر روي موتور فيدپمپ انجام شد.

مدیرعامل نیروگاه بندرعباس خاطرنشان کرد: در بخش‌های دیگر نیز قلياشويي و آب كشي هر دو لانگستروم، تعويض روغن گايد و تراست و گيربكس لانگستروم، تميزكاري و شستشوي لوله‌هاي كندانسور،جوشكاري مسير بخار سوپرهيت، كار بر روي گيربكس لانگستروم شماره دو، رفع نشتي از بدنه هيتر شماره سه، رفع نشتي داخلي والوهاي شماره دو و ۱۰ و ۱۳ روي هدر کندانسور، رفع نشتي از والو یک و دو جو روي هدر كندانسور و بررسي منحني گاورنر والوهاي توربين و سرویس و بازدیدهای دوره‌ای و پرمیت‌های واحد طبق برنامه زمان‌بندی‌ به پایان رسید.

محمودی یادآورشد: مدت‌زمان انجام این عملیات ۲۰ روز بود، که پس از به مدار آمدن این واحد، ۲۶۰ مگاوات‌ساعت انرژی به شبکه سراسری افزوده شد.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون واحدهای بخار دو، سه و چهار و شماره دو واحد گازی، در مدار تولید قرار دارند و واحد شماره یک بخار، آخرین مراحل تعمیرات اساسی خود را سپری کرده و این نیروگاه با توان کامل عملی، خود را مهیای تولید حداکثری در پیک تابستان ۱۴۰۳ می‌کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از