حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

امام جمعه سیریک:

هیأت امام‌حسین(ع) خاری برچشم دشمنان باشد

هیأت امام‌حسین(ع) خاری برچشم دشمنان باشد

امام جمعه سیریک با بیان اینکه هیأت امام‌حسین(ع) باید خاری برچشم دشمنان باشد، گفت: سیدالشهداء(ع) را بشناسیم و آن حضرت را به عالم بشناسانیم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، حجت‌الاسلام محسن سالاری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: ارتباط کاملی بین مهدویت و عاشورا وجود دارد و چیزی که شیعه را مانا و جاودانه کرده وجود دو بالی است به نام‌های بال سرخ حسینی و بال سبز مهدویت.

وی در ادامه افزود: امام‌حسین(ع) همانند مه‌شکن است، در زمانی که دین اسلام در حال نابودی بود دوباره اسلام را احیا کرد و امام صادق علیه السلام هدف خود را احیای جدش حسین(ع) می‌داند.

امام جمعه سیریک تصریح کرد: عاشورا، مهدویت است و مهدویت عاشورا است، رنگ پرچم امام زمان رنگ پرچم امام حسین است، امام زمان قیامش را با نام حسین(ع) و از شهر حسین شروع می‌کند.

سالاری خاطرنشان کرد: وظیفه اول ما امروز شناخت امام‌حسین(ع) است و دوم شناختن امام‌حسین(ع) به عالم است و انتظار نداشته باشیم دشمنان ما و شبکه‌های معاند امام‌حسین(ع) و هدف قیام آن حضرت را به جهان بشناسند بلکه ما باید این امر را محقق کنیم. 

وی گفت: یکی از حرکت‌های بسیار مهم برای شناختن امام‌حسین(ع) به عالم حضور خانوادگی در راهپیمایی اربعین است، امروز گینس متحیر مانده است از این گونه تجمع و پیاده‌روی به صورت همزمان در یک مکان مشخص برگزار می‌شود چگونه نام ببرد.

امام جمعه سیریک با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع) افزود: مرجع تقلید ما برای معرفی امام حسین(ع) به عالم امام سجاد(ع) است امام در دوران وحشتناک صدا و پیام کربلا را به عالم رساند و امام با تاکتیک دعا کاری کرد کارستان امام بیشتر از امام علی(ع) انفاق کرد.

سالاری ضمن تقدیر و تشکر از حضور حماسی مردم در پای صندوق‌های رأی گفت: مردم با حضور حماسی خود که نزدیک به ۵۰ درصد بود به دشمان فهماندند در هر شرایطی پشت حکومت خود هستند و مردم از وضع موجود ناراحت هستند ولی پشت نظام و ولی‌فقیه خود مقتدرانه ایستاده‌اند.

سالاری در ادامه اضافه کرد: برنده اصلی این انتخابات مردم بودند نه پزشکیان و جلیلی، مسعود پزشکیان امروز منتخب همه ای مردم است نه فقط آن ۱۶ میلیون نفری که به آن رای دادند و امروز صدای مخالفت صدای دشمن است و خطامروز همه ما باید پشت رهبر و رئیس‌جمهورمان باشیم

خطیب نماز جمعه سیریک افزود: دشمنان خود را کشته بودند که مردم را نسبت به انتخابات بی تفاوت کنند ولی نتوانستند، هنر جمهوری اسلامی این بود که بعد از ۵۰ روز توانست دو انتخابات باشکوه برگزار کند و همه فرایند انتخابات زودرس را فراهم کند.

وی افزود: در کنار شهادت رئیس‌جمهور ش که هنوز یک سال از دوره ریاستش مانده بود و  رئیس‌جمهور منتخب امروز بر صندلی نشسته اید که رئیس قبلیش نشستن بلد نبود بلکه دنبال حل مشکلات مردم بود و در همین راه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

سالاری ضمن تسلیت روز تاسوعاحسینی و ولایت‌پذیری قمر بنی هاشم(ع) گفت: سیدابراهیم رئیسی ولایت‌پذیر بود و از رئیس‌جمهور منتخب می‌خواهیم همانند رئیس‌جمهور شهید ولایت‌پذیر باشد.

 

امام جمعه سیریک افزودند:از مسئولین بهزیستی و کمیته امداد امام شهرستان و خیرین و مردم درخواست دارم کاری برای این فقرا کنید هوا گرم است ما شرمنده مردم هستی که درخواست کولر دارند.

 

وی در پایان  از مردم خواست در مصرف برق صرفه‌جویی کنند: از اداره کل میخواهم شبکه توزیع درخواست دارم برادران ما در اداره برق شهرستان تمام زحمتشان می کشند، ولی زیبنده مردم نیست در این هوای گرم چندین ساعت بدون برق باشند. و همچنین از مردم شهرستان درخواست دارم درست مصرف کند و با صرفه جویی این پیک سخت را با کمترین خاموشی پشت سر بگذاریم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از