حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

زمستان بهار گونه هرمزگان؛

هوایی که دلربایی می‌کند

هوایی که دلربایی می‌کند

این روزها که بیشتر مناطق کشور یخبندان شده در هرمزگان نه تنها خبری از سرما نبوده بلکه آب و هوای بهاری آن باعث جذب گردشگران داخلی و خارجی شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ هوای این روزهای زمستانی در هرمزگان به صورت بهارگونه‌ای دلپذیر شده است و در جنوبی‌ترین نقطه کشور خبری از سرما و کولاک نیست.

این روزها که بیشتر مناطق کشور یخبندان شده در هرمزگان نه تنها خبری از سرما نبوده بلکه آب و هوای بهاری آن باعث جذب گردشگران داخلی و خارجی شده است.

ساحل دریا، مامنی امن برای گذراندن لحظات آرام‌بخش است و هرمزگان دارای دو دریای بزرگ خلیج‌فارس و عمان است که این روزها خیل عظیمی از بومیان و گردشگران برای گذراندن اوقات سرشار از خوشی آن را انتخاب می‌کنند.

 

هوایی که دلربایی می‌کند

۱۴ جزیره زیبا در هرمزگان از هر گردشگری دلربایی می‌کند

۱۴ جزیره زیبا در هرمزگان از هر گردشگری دلربایی می‌کند همان گونه که جزیره مرجانی کیش و قشم از دیرباز تاکنون برای هموطنان در سراسر کشور شناخته شده و زیباست و توریست‌های فراوانی را به خود جذب می‌کند؛ سایر جزایر هرمزگان نیز جاذبه‌های بکر و منحصر به فرد خود را دارد.

جزیره هرمز که نقاشی زیبای خداوند بر روی زمین است

جزیره هرمز که نقاشی زیبای خداوند بر روی زمین است در سال‌های اخیر در جذب گردشگر در حال گرفتن گوی سبقت از جزایر قشم و کیش در هرمزگان است؛ خاک‌های رنگی، ساحل قرمز، سواحل ماسه‌ای و شنی همه و همه سبب جذب هرچه بیشتر گردشگر در جزیره هرمز شده است.

جزیره بوموسی، فارور ، تنب بزرگ و... هرکدامشان دارای مناطق بکری هستند که تنها با سر و ساماندن امکانات رفاهی و گردشگری آن در صف مناطق توریست پذیر قرار می‌گیرند؛ البته با  تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اقتصاد دریا پایه در دولت سیزدهم کارهای فراوانی برای رونق جزایر صورت گرفته است.

 

هوایی که دلربایی می‌کند

افزایش ۱۳ درصدی جذب گردشگر در هرمزگان

علی ای حال هرمزگان زیبا با دارا بودن مناطق بکر و زیبای تاریخی، طبیعی و...توانسته گردشگران فراوانی را از اول سال جاری جذب کند به طوری که مدیر کل بنادر و دریا نوردی هرمزگان اعلام کرده است: جابه‌جایی مسافر در ۱۱ ماهه امسال ۲۰ میلیون و۵۸۰ هزار و ۲۱۳ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

می‌توان ساعت‌ها با پوشیدن لباس‌های بهاره در کنار ساحل، بازار، اماکن تاریخی و... قدم زد

لیلا زارعی، یکی از گردشگران که بندرعباس را برای مسافرت انتخاب کرده بود در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: هر ساله در ایام عید نوروز همراه با خانواده برای گردش به شهر بندرعباس می‌آمدیم ولی امسال به خاطر اینکه ایام تعطیلات عید نوروز ماه مبارک رمضان است اسفندماه را برای گردش انتخاب کرده‌ایم.

این گردشگر با بیان اینکه از شهر تبریز به بندرعباس آمده است، گفت: برخی از اعضای فامیل در بندرباس زندگی می‌کنند و ما هر ساله هم برای گردش و هم برای برقراری صله رحم به بندرعباس می‌آییم.

زارعی با اشاره به هوای سرد شهر تبریز در این روزها بیان کرد: هرمزگان در این روزها دارای آب و هوای معتدل و بهارگونه است که می‌توان ساعت‌ها با پوشیدن لباس‌های بهاره در کنار ساحل، بازار، اماکن تاریخی و... قدم زد.

دیدن هوای مطلوب ما را تشویق به اقامت بیشتر در این شهر کرده است

مریم محبی دیگر گردشگر در گفتگو با خبرنگار بیان کرد: ما برای سفر دو روزه و خرید به شهر بندرعباس آمده بودیم اما دیدن هوای مطلوب ما را تشویق به اقامت بیشتر در این شهر کرده است.

این گردشگر بیان کرد: برای اولین بار به جزیره هرمز رفتیم و دیدن این همه زیبایی در جزیره برای ما خیلی جالب بود که یک روز با خاطره‌های ماندگار برای ما تشکیل داد.

محبی با تاکید به خون گرمی مردم بندرعباس بیان کرد: مردم این شهر از شهروندان معمولی گرفته تا مغازه داران و... همه خون گرم و مهمان نواز هستند.

وی خاطرنشان کرد: هر کس که سفری خاطره‌انگیز می‌خواهد باید یک سفر به شهر بندرعباس داشته باشد که هم از هوای مطلوب لذت ببرد هم از مناطق گردشگری و تاریخی این شهر بازدید کند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از