حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

حضور مدیرعامل مؤسسه انرژی اتمی صورت گرفت؛

همایش معرفی مدارس علمی انرژی اتمی در بندرعباس

همایش معرفی مدارس علمی انرژی اتمی در بندرعباس

همایش معرفی مدارس علمی انرژی اتمی کشور با حضور مدیرعامل مؤسسه صنعت هسته‌ای کشور و مدیرکل آموزش‌ و پرورش هرمزگان در سالن غدیر بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، محمد قویدل ظهر امروز دوشنبه ۱۸ تیرماه در همایش معرفی مدارس علمی انرژی اتمی با حضور مدیرعامل مؤسسه صنعت هسته‌ای کشور در سالن اجتماعات مجموعه فرهنگی تربیتی غدیر بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: با پیگیری استاندار هرمزگان و بنا بر شورای‌عالی آموزش‌ و پرورش در طی چند ماه، اولین مدرسه انرژی اتمی در شهر بندرعباس راه‌اندازی خواهد شد.

وی افزود: جلسات مختلفی با مسئولان سازمان انرژی اتمی در تهران برگزار شد و در نهایت امروز شاهد اولین همایش معرفی مدارس انرژی اتمی در شهر بندرعباس هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان بیان کرد: این مدارس در شهر بندرعباس از مهرماه راه‌اندازی خواهد شد و با دو دوره آموزشی، دوره اول متوسطه و دوره دوم متوسطه با رشته‌های تجربی و ریاضی آغاز به کار خواهد کرد.

قویدل ادامه داد: ظرفیت پذیرش این مدرسه بستگی به ثبت‌نام‌کنندگان که از طریق سایت انرژی اتمی کشور دارد و دانش‌آموزان علاقه‌مند در تحصیل در این رشته باید در فرایند پیش ثبت‌نام شرکت کنند و در مرحله بعد آزمون از دانش‌آموزان گرفته می‌شود و افراد برگزیده از اول مهرماه مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی همچنین اظهار کرد: باتوجه‌به فضای پیش‌بینی‌شده در هر دوره بیش از ۱۰۰ نفر ظرفیت برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است و فضای آموزشی مشخص شده و با همکاری نوسازی مدارس در حال تکمیل است.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش هرمزگان در ادامه گفت: چشم‌انداز این واحد آموزشی برای پوشش نیروی انسانی توسط دانش‌آموزان برای آینده نیروگاه اتمی در سیریک است.

قویدل ادامه داد: باتوجه‌به اینکه این مدرسه در سایر استان‌ها عملکرد و کارنامه مناسبی داشته است امیدواریم برای دانش‌آموزان هرمزگان نیز آینده درخشان رقم بخورد.

وی تأکید کرد: زمان پیش ثبت‌نام از طریق رسانه‌ها اعلام می‌شود و علاقه‌مندان می‌تواند با مراجعه به وبگاه موردنظر دانش‌آموزان خود را برای ادامه تحصیل ثبت‌نام کنند.

انتهای خبر/ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از