حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

امام جمعه کیش:

نهم دی‌ماه عظمت ایرانیان را به نمایش گذاشت

نهم دی‌ماه عظمت ایرانیان را به نمایش گذاشت

امام جمعه کیش گفت: روز نهم دی ماه ارزش بالایی برای ایران و جمهوری اسلامی دارد خنثی‌کننده تمامی توطئه‌های دشمنان بود که ملت ایران در نهم دی ماه عظمت خودشان را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام و المسلمین بی‌نیاز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کیش با اشاره به تقوای الهی که انسان اگر در رفتار و کردارش تقوا داشته باشد خداوند او را یاری خواهد کرد، گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌هایی که  اگر ترس و واهمه‌ای برای خانواده دارید پیشه کردن تقوا الهی و دعوت آنها به تقوای الهی است.

 

امام جمعه کیش مطرح کرد: ایمان نشانه ظاهری دارد که در رفتارتان رؤیت می‌شود؛ خداوند می‌فرماید اگر تقوا داشته باشید و از گناهان کبیره بپرهیزید از مشکلات شما کم می‌کند.

 

بی‌نیاز تصریح کرد: کسانی که تقوای الهی پیشه می‌کنند خداوند گناهان کوچک آنها را خواهد بخشید و آنها را در جایگاه بالایی قرار خواهد داد.

 

وی عنوان کرد: از امام صادق علیه‌السلام پرسیدند خداوند می‌فرماید تقوا داشته باشید که گناهان کوچک شما بخشیده می‌شود پس اگر این‌گونه است شفاعت برای چیست؟ فرمودند :خداوند گناهان کوچک را خواهد بخشید اما در گناهان بزرگ است که شفاعت  می‌خواهید.

 

امام جمعه کیش تصریح کرد: مشکلات شما در جامعه حل شدنی است باید تقوا داشته باشید خداوند بنده مومن را تنها نخواهد گذاشت.

 

بی‌نیاز عنوان کرد: اگر مشکلات انقلاب اسلامی حل شد دلیلش این بود که امام خمینی( ره)علیه تقوا داشت مردم هم تقوا داشتند هر کس که تقوا داشته باشد خداوند اعمالش را اصلاح خواهد کرد و امورش را آسان‌تر می‌کند‌.

 

وی با بیان اینکه نهم دی را در جمهوری اسلامی یوم الله اعلام داشتند، گفت: نهم دی را روزی عنوان کردند که قدرت و عظمت خداوند در آن روز به نمایش گذاشته شد.

 

امام جمعه کیش اذعان کرد: روز نهم دی ماه ارزش بالایی برای ایران و جمهوری اسلامی دارد خنثی کننده تمامی توطئه‌های دشمنان بود که ملت ایران در نهم دی ماه عظمت خودشان را به نمایش گذاشتند و در فتنه ۸۸ که با برنامه‌ریزی دشمن  هدف ایجاد اختلاف بین مردم بود یک بار دیگر با هوشیاری مردم روبرو شدند.

 

بی‌نیاز با اشاره به هفته بصیرت و ایثار عنوان کرد:مردم در آینده نزدیک در انتخابات هم ثابت خواهند کرد که همیشه در صحنه حاضر خواهند بود.

 

وی تصریح کرد: آنهادر فتنه ۸۸یک جنگ تمام عیار هویتی دینی و سیاسی راه‌اندازی کرده بودندکه  با بصیرت مردم وآگاهی بخشیدن  مقام معظم رهبری این جنگ خنثی شد (ما باید از واقعه نهم دی درس و عبرت بگیریم).

 

امام جمعه کیش گفت: آیت الله مجتهد و فیلسوف که نقش‌آفرینی بسیاری داشت در حوزه علمیه داشته است که با رحلت ایشان خسارتی به حوزه‌های علمی اسلام وارد شد.

 

بی‌نیاز همچنین اشاره‌ای به قرآن و سوره حضرت مریم را داشتند که حضرت مریم طاهر و پاک می‌باشند، اما حضرت فاطمه (س) سرور زنان عالم از ابتدای خلقت تا روز قیامت خواهند بود، تصریح کرد: قرآن کریم همسر فرعون و حضرت مریم را پاکدامن معرفی می‌کند داشتند و  زنان پاک  را برترین و والامقام‌ترین  زنان بین انسانها معرفی کردند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از