حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

امام‌جمعه پارسیان:

نماز جمعه، انسان‌ساز و بصیرت‌افزا است

نماز جمعه، انسان‌ساز و بصیرت‌افزا است

امام‌جمعه پارسیان گفت: نماز جمعه انسان‌ساز، جامعه‌پرداز، تمدن‌ساز ، شهید پرور و بصیرت‌افزاست، هر قدر این واجب الهی با شکوه‌تر برگزار شود عامل وحدت بیشتر است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین جواد اسماعیل‌نیا، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان به تفسیر آیه نهم از سوره جمعه مشهور به آیه نماز جمعه پرداخت و اظهار کرد: نماز جمعه عبادتی است که خداوند در قرآن با صراحت آن را ذکرالله معرفی کرده و از مومنین خواسته است با فرا رسیدن زمان آن با شتاب به سوی آن بروند و هر مسئله‌ای که مانع از آن می‌باشد را کنار بگذارند.

 وی افزود: بر اساس روایات نماز جمعه کفاره گناهان است و کسی که بدون عذر نماز جمعه را ترک کند برکت از زندگی او می‌رود.

امام‌جمعه شهرستان پارسیان گفت؛ به برکت انقلاب اسلامی امروز در ۹۰۰ نقطه از کشور اسلامی نماز جمعه برگزار است.

اسماعیل‌نیا ادامه داد: نماز جمعه انسان‌ساز، جامعه‌پرداز، تمدن‌ساز ، شهید پرور و بصیرت‌افزاست، هر قدر این واجب الهی با شکوه‌تر برگزار شود عامل وحدت بیشتر است و در گره‌گشایی از کارها موثرتر خواهد بود.

 وی، یاد آیت‌الله آل هاشم امام جمعه شهید تبریز و مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین حقایقی اولین امام جمعه شهرستان پارسیان را گرامی داشت و به روز کارآفرینی آموزش‌های فنی حرفه‌ای اشاره کرد و جوان‌ها را به مهارت آموزی توصیه نمود.

 اسماعیل‌نیا همچنین ضمن گرامیداشت روز اهدای خون این مسئله را مهم و خداپسندانه دانست و از مردم برای مشارکت بیشتر دعوت کرد.

 امام جمعه پارسیان در بخش دیگر به همزمانی آغاز به کار دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم اشاره کرد و آن را فرصت مناسبی برای هموارسازی مسیر پیشرفت ایران دانست و گفت: همانطور که رهبر عزیز انقلاب مطالبه نمودند دولت و مجلس باید با هم تعامل کنند به هم کمک کنند در تشکیل کابینه شاخص‌های مد نظر مقام معظم رهبری را عملیاتی نمایند و مراقب تلاش دشمن در فضای مجازی که می‌خواهد نفاق را جایگزین وفاق کند باشند.

 اسماعیل‌نیا در بخش پایانی به مسئله فلسطین اشاره کرد و بیان داشت: روز به روز رژیم اسرائیل رسواتر و وضع او بدتر می‌شود.

وی افزود: دیوان بین‌المللی دادگستری بار دیگر رژیم اسرائیل را غاصب خواند و خواستار پایان فوری شهرک‌سازی شد این کار ضربه سهمگینی به پیکره سیاسی اسرائیل بود.

 امام‌جمعه پارسیان ادامه داد: از سوی دیگر، انصارالله یمن به مرحله جدیدی با شگفتانه‌ای نو علیه آن رژیم غاصب آغاز کرد و آن حمله پهپادی به عمق سرزمین اشغالی بود تا ثابت کند صهیونیست‌ها دیگر هیچ جای امنی ندارند.

 اسماعیل‌نیا گفت: اما زشت‌ترین صحنه دیپلماسی را جهانیان در روز قبل در کنگره آمریکا شاهد بودند آنجا که جنایتکار جنگی دیوانه،یعنی نتانیاهو که در ۹ ماه گذشته ۴۰ هزار بی‌گناه را در غزه کشته است با تشویق جمعی از سیاستمداران آمریکا در آغوش آنها قرار گرفت تا ثابت کند که آمریکا ام الفساد است شیطان بزرگ است و شریک اصلی تمام جنایات اسرائیل در غزه اوست به همین خاطر است که مردم فریادهایشان را بر سر آمریکا می‌کشند، به زودی شاهد حذف نام نحس رژیم اسرائیل از جغرافیای عالم خواهیم بود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از