حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

امام‌جمعه هرمز:

نقش هرمز در دوران دفاع مقدس تبیین شود

نقش هرمز در دوران دفاع مقدس تبیین شود

امام‌جمعه هرمز گفت: رشادت‌های رزمندگان و ایثارگران جزیره هرمز در دوران دفاع مقدس برای همگان روشن است و باید برای نسل‌های مختلف جامعه بازگو و تبیین شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛  حجت‌الاسلام جعفر رستاخیز امام‌جمعه هرمز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس یک مقابله اعتقادی، فکری، فرهنگی، اخلاقی، سیاسی و نظامی موجب شد تا ملت‌ها با افکار ایران اسلامی آشنا شوند و عظمت کار ملت ایران را بستایند.
 
 امام‌جمعه هرمز اظهار داشت: ایران اسلامی میراث‌دار شهیدانی است که با شهادتشان به ما آموختند باایمان به خداوند و قدرت لایزال الهی و اتحاد و یکپارچگی مردم زیر پرچم ولایت‌فقیه می‌توان سخت‌ترین سدها و دشمنان را شکست.
 حجت‌الاسلام رستاخیز با تأکید بر اینکه در باره دفاع مقدس باید جهاد تبیین انجام شود، گفت: در بیان خاطرات جنگ و تحلیل آن، از بکار بردن تعابیری که دو ملت ایران و عراق را روبروی هم قرار می‌دهد پرهیز شود .
 وی ادامه داد: در دفاع مقدس بالاترین مفاهیم انسانی و الهی و برجسته‌ترین نمونه‌های تدبیر در بحرانی‌ترین شرایط با اتکا به ظرفیت‌های داخلی و موکول‌نکردن فعالیت‌ها به فراهم بودن امکانات مشاهده شد که بزرگ‌ترین و ارزشمندترین درس‌های دفاع مقدس برای مسئولان و عموم مردم است .
 امام‌جمعه هرمز به لزوم انتقال تجربیات و خاطرات رزمندگان اسلام به نسل‌های پیشرو پرداخت و افزود: بازخوانی وقایع دفاع مقدس و به روندی از تجربیات رزمندگان اسلام در واقع پرورش‌دهنده نسل حماسی برای تداوم راه شهدا است.
 خطیب جمعه هرمز ادامه داد: امروز دشمنان با تمام وجود درک کرده‌اند که ملت ایران ملتی آرمانی و خستگی‌ناپذیر هستند که در پرتو ولایت‌فقیه تاآخرین‌نفس در مقابل دسیسه‌های دشمنان ایستادگی می‌کنند.
 حجت‌الاسلام رستاخیز بیان کرد: دفاع مقدس گنجینه‌ای از اخلاص و معنویت و شجاعت رزمندگان و ایثارگران بود و اکنون زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره دفاع مقدس وظیفه و تکلیف است.
 وی با بیان اینکه نقش جزیره هرمز در دوران دفاع مقدس باید برای نسل‌های جامعه تبیین شود اظهار داشت: رشادت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس برای همگان روشن است و باید برای نسل‌های جامعه بازگو و تبیین شود.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از