حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

کارشناس هواشناسی هرمزگان خبر داد:

ناپایداری شرایط جوی و دریایی در هرمزگان

ناپایداری شرایط جوی و دریایی در هرمزگان

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: امروز چهارشنبه هشتم آذر تا پایان هفته جاری، در تنگه هرمز، برخی نقاط شرقی و مرکزی استان ناپایداری جوی و دریایی پیش‌بینی می‌شود.

مرضیه سی‌سی‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری و تحلیلی «هرمز» اظهار کرد: امروز چهارشنبه هشتم آذر تا پایان هفته جاری، در تنگه هرمز، برخی نقاط شرقی و مرکزی استان ناپایداری جوی و در خلیج فارس، وزش باد نسبتاً شدید و ناپایداری دریایی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان تصریح کرد: تحت فعالیت سامانه‌ای بارشی، طی امروز چهارشنبه تا پایان هفته جاری، به تناوب در نواحی شرقی، تنگه هرمز، برخی نقاط مرکزی و شرقی استان و ارتفاعات، افزایش و رشد ابر با احتمال رگبار پراکنده باران گاه رعد و برق و تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود و دریا نیز در محدوده تنگه هرمز و غرب دریای عمان طی ساعاتی متلاطم خواهد شد.


سی‌سی‌پورعنوان کرد: دراین مدت خلیج فارس و نواحی فراساحل غرب تنگه هرمز، با وزش بادهای نسبتاً شدید شمال غربی، مواج پیش‌بینی می‌شود. بیشینه سرعت باد به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱.۵ متر خواهد رسید.

وی افزود: توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت تردد به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، استانهای خوزستان و بوشهر و همچنین تردد شناورها بویژه سبک، صیادی و تفریحی در محدوده جزایر استان بخصوص جزایرکیش و لاوان صورت پذیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از