حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

در آئین تجلیل از خادمان نمازجمعه بندرعباس؛

مردم خوب از نمازجمعه استقبال می‌کنند

مردم خوب از نمازجمعه استقبال می‌کنند

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان به برکات نمازجمعه در کشور اشاره کرد و گفت: میزان قابل‌توجهی از مردم مخاطب نمازجمعه هستند که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از این کنگره هفتگی بهره می‌برند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی زاده، شب گذشته در آئین تجلیل از خادمان و فعالان نمازجمعه بندرعباس در مسجد جامع برگزار شد، یکی از نعمت‌های خدای متعال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را نمازجمعه خواند و اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) در این باره فرمودند: اگر انقلاب هیچ برکتی نداشته باشد، همین اقامه نمازجمعه کفایت می‌کرد و همچنین نمازجمعه را در رأس همه امور دانست و رهبر معظم انقلاب نیز عنایت ویژه به نمازجمعه دارند.

وی نمازجمعه را از شون ولی‌امر مسلمین و حاکمیت اسلامی ذکر کرد و افزود: در زمان پیامبر اسلام (ص) خود آن حضرت نمازجمعه را اقامه می‌کرد و بعد از پیامبر نیز در دوره خلفای و در حکومت بنی‌امیه و بنی‌عباس نیز نمازجمعه برگزار می‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: اذن و اجازه در برگزاری نمازجمعه بر عهده حاکم اسلامی است و بدون آن کسی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و در زمان پیامبر اسلام (ص) نیز خود ایشان حکم بر برگزاری می‌دادند و این امر در جامعه ادامه داشت.

عبادی‌زاده عنوان کرد: در غیبت کبری امام‌زمان (عج) این شأن حاکم اسلامی است که نمازجمعه و عیدین را برگزار کند و یک واجب تغییری است و برخی از علما نیز بر واجب عینی‌بودن آن حکم کرده‌اند و برادران اهل‌سنت نمازجمعه را واجب عینی می‌دانند.

وی اظهار کرد: اسلام سه اجتماع را برای مؤمنان دارد و اول نماز روزانه است که در مساجد برگزار می‌شود و دوم هفتگی که تریبون نمازجمعه است که همه مؤمنان جمع می‌شوند و در باب اجتماع و اخلاقی و سیاسی مباحث را پیگیری می‌شود و سوم کنگره سالیانه حج است که همه مسلمانان در آن اجتماع دارند.

امام‌جمعه بندرعباس با بیان اینکه جنبه اجتماعی اسلام بیشتر از فردی آن است، ادامه داد: بخش عمده فعالیت‌های توصیه شده اسلام به مردم جنبه اجتماعی دارد چنانچه در فقه ۵۰ باب اجتماعی است و بقیه ابواب به فرد اختصاص دارد.

عبادی زاده به برکات نمازجمعه در کشور و استان‌ها اشاره کرد و گفت: میزان قابل‌توجهی از مردم مخاطب نمازجمعه هستند که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این کنگره هفتگی بهره می‌برند.

وی تأکید کرد: امروز دشمن یک هفته برنامه‌ریزی می‌کند و امامان جمعه در یک روزبابصیرت‌افزایی و آگاه‌سازی و تبیین مسائل؛ دسیسه‌ها را افشا و خطوط دشمن را شناسایی می‌کنند و این از برکت نمازجمعه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان گفت: نمازجمعه برکات تربیتی، معنوی، اخلاقی و فرهنگی فراوانی برای کشور ما و جوامع اسلامی دارد که بااهمیت ویژه‌ای باید این امر در کشور نهادینه شود.

عبادی زاده خاطرنشان کرد: چراغ نمازجمعه در کشور و شهر ما روشن است و به‌ویژه در هرمزگان شیعه و اهل‌سنت با همدلی خاصی هر کدام زیر نظر نهاد رهبری در استان نمازجمعه برگزار می‌شود.

در پایان از خادمان و فعالان نمازجمعه به مناسبت سالروز اقامه اولین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تجلیل شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از