حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

طی آئینی:

موکب‌داران اربعین حسینی در بندرعباس تجلیل شدند

موکب‌داران اربعین حسینی در بندرعباس تجلیل شدند

طی آئینی با حضور شهردار بندرعباس، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس، موکب‌داران اربعین حسینی در بندرعباس تجلیل شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، مهدی نوبانی شامگاه پنج‌شنبه در آئین تجلیل از موکب‌داران اربعین حسینی اظهار کرد: طی مصوبه‌ای که توسط شورای شهر بندرعباس تصویب شد یک موکب را در عراق و یک موکب در شهر بندرعباس دایر کردیم که بالغ بر ۴ هزار نفر پذیرش شدند و هموطنان عزیزمان در عراق به صورت ۲۴ ساعته به زائران در عراق خدمات ارائه می‌دادند.

 

شهردار بندرعباس افزود: همچنین شهرداری بندرعباس ۱۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰ دستگاه ون را برای جابه‌جایی زائران به مرز اعزام کرد و رانندگان بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر زائر را به صورت رایگان جابه‌جا کردند که از زحمات رانندگان تشکر می‌کنم.

 

داود میرنژاد در آئین تجلیل از موکب‌داران اربعین حسینی اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم در مبادی ورودی وخروجی شهرها، تابلوی مسافت بندرعباس به نجف اشرف و کربلا معلی نصب شود البته در شهرستان‌های بندرلنگه و پارسیان این امر مهم را اجرایی کردند اما متاسفانه در شهر بندرعباس هنوز این مهم اجرایی نشده است، اگر این پیشنهاد عملی شود بدون شک، حال و هوای هرمزگان رنگ و بوی اربعین به خود می‌گیرد.

 

مسئول جبهه انقلاب فرهنگی تصریح کرد: برای ما جای بسی خرسندی است که شورای شهر بندرعباس امسال نسبت به سال‌های گذشته به مسئله اربعین حسینی به زیبایی ورود کردند و رسیدگی به امور اربعین را به مانند رسیدگی به امور شهر جزو وظایف خویش قلمداد کردند. 

 

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ایران گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری؛ رسیدن به قله تمدن نوین انقلاب اسلامی با حرکت عموم مردم تحقق می‌یابد و مصداق بارز آن، حرکت در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی است.

 

میرنژاد ابراز داشت: هم اکنون در بندرعباس، پارسیان و بندرلنگه مردم خانه‌هایشان را موکب کردند و این مسیر ارزشمند ادامه مواکب شده است. 

 

وی ضمن بیان اینکه پرداختن به مسئله اربعین راهگشا است، گفت: جای بسی خرسندی است که تفکر خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی در جمع وجود دارد و این تفکر، زمینه‌سازی موفقیت را برایمان فراهم می کند. 

 

مسئول جبهه انقلاب فرهنگی همچنین افزود: لازم است که فرهنگ اربعین را بسط و گسترش دهیم و در این زمینه ما به دنبال تصدی‌گری نیستیم بلکه تسهیل‌گری را پیشه کار خود قرار می‌دهیم. 

 

وی افزود: امسال جشن غدیرخم در بندرعباس نسبت به سال‌های قبل متفاوت و بی‌نظیر برگزار شد به این علت که عده ای از مسئولان بدون تصدی‌گری، بسترهای لازم را فراهم کرده و امورات را به مردم واگذار کردند.

 

 احمدی پناه مسئول موکب احباب‌الرضا نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: هرسال موکب داران در چنین روزهای با ارزشی، پرچم مواکب را به اهتزار در می‌آورند.

 

وی افزود: راه‌اندازی موکب به یک حرکت جهانی تبدیل شده است و همایشی در تهران با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان برگزار شد، وی در این همایش گفت: «اربعین حسینی امسال باید نسبت به سال‌های گذشته با شکوه‌تر برگزار شود و نباید گرما هوا باعث حساس‌تر شدن دشمن نسبت به ما شود و آنان نباید فکر کنند که مردم خسته شده اند». 

 

احمدی‌پناه با بیان اینکه با وجود کمبود امکانات و تجهیزات امسال با استقبال بی نظیری از سمت زائران مواجه بودیم، گفت: امسال نیز عمود ۶۵۵ بین نجف تا کربلا توفیق خدمت‌رسانی به صورت مشترک با عراقی‌ها داشتیم و همچنین موکب ۴۰۳ بخاطر موکب دار تعطیل شد و ما توانستیم موکب ۶۵۵ را فعال کنیم. 

وی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته در مباحث فرهنگی توانستیم موفق‌تر باشیم و تیمی از بچه‌های فرهنگی در مواکب مستقر شدند. 

 

مسئول موکب احباب‌الرضا ادامه داد: در برپایی موکب با مشکلاتی مواجه بودیم، به عنوان مثال در بحث جابه‌جایی مواد فاسد شدنی از شهرستان‌های دیگر ماشین کرایه گرفتیم.

 

وی در پایان ابراز داشت: امسال با عراقی‌ها رایزنی کردیم که علاوه بر موکب مشترک با آنها، یک موکب برای هرمزگان هم به صورت مستقل خریداری کنیم. 

 

موسوی رئیس ستاد عتبات عالیات ضمن تشکر از ریاست شورای اسلامی شهر و شهردار بندرعباس در جهت تجلیل از موکب‌داران شهرستان بندرعباس ابراز داشت: در میدان‌های خدمت‌رسانی در میان این گرما طاقت‌فرسا باید حضور داشت تا بتوانیم سختی‌ها کار آنان را درک کرد.   

 

وی افزود: موکب‌داران در شرایط سخت، از جانشان مایه می‌گذارند تا زائر امام حسین(ع) با رضایت از مسیر موکب آنان عبور کند. 

 

گفتنی است، در این آئین، اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس ضمن تقدیر از موکب‌داران اربعین حسینی، به ایراد سخن پرداختند و موکب‌داران نیز مشکلات و مسائل مربوط به فعالیت مواکب بیان کردند و خواستار رفع مشکلات موجود شدند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از