خبر های امروز : 15
تبدیل نمایشگاه‌ها به فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های بومی
شماره خبر : 7972
11:17 1404-02-25
معاون تجاری‌سازی وزارت میراث‌ فرهنگی تأکید کرد:
تبدیل نمایشگاه‌ها به فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های بومی
معاون تجاری‌سازی و بازاریابی وزارت میراث‌فرهنگی، حضور زنجیره‌های تولید در نمایشگاه‌های ملی را یکی از عوامل موفقیت‌شان خواند و گفت: نمایشگاه‌ها فقط محل فروش نیستند، بلکه باید به فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های بومی تبدیل شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی هرمزگان، معاون صنایع‌ دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان به همراه معاون اداره‌کل تجاری‌سازی و بازاریابی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از ظرفیت‌های صنایع‌دستی شهرستان‌های میناب و بندرعباس بازدید کردند.

در جریان این بازدید، پروانه حیدری، با اشاره به اهمیت پیوند میان تولید و بازار، بر توسعه زنجیره ارزش در حوزه صنایع‌دستی تأکید کرد.

وی افزود: برای رسیدن به اقتصاد پایدار در صنایع‌ دستی، باید از تولید صرف عبور کنیم و حلقه‌های تولید، پشتیبانی، فروش و بازاریابی را در قالب زنجیره‌ای منسجم تقویت کنیم.

معاون تجاری‌سازی و بازاریابی وزارت میراث‌فرهنگی، تشکیل تعاونی‌های تخصصی و طرح‌های پشتیبان را یکی از راهکارهای مؤثر دانست و تصریح کرد: پشتیبان‌ها می‌توانند با ایفای نقش واسط میان هنرمند و بازار، مسیر فروش را تسهیل و کیفیت محصولات را ارتقا دهند.

حیدری حضور زنجیره‌های تولید در نمایشگاه‌های ملی را یکی از عوامل موفقیت این بخش خواند و گفت: نمایشگاه‌ها فقط محل فروش نیستند، بلکه باید به فرصتی برای ارتباط مؤثر و معرفی ظرفیت‌های بومی تبدیل شوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هرمزگان با برخورداری از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد در صنایع‌ دستی، می‌تواند الگویی برای پیاده‌سازی زنجیره‌های ارزش باشد؛ موضوعی که هم به حفظ فرهنگ بومی کمک می‌کند و هم زمینه‌ساز رونق اقتصادی برای جوامع محلی خواهد بود.

انتهای خبر/

نظرات
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!