خبر های امروز : 0
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
معابر مناسب مهم‌ترین عامل در مدیریت بحران است
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان، بازسازی معابر بافت قدیم شهرها مهمترین عامل در کنترل بحران های مختلف در این بخش ها دانست که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز، مهرداد حسن‌زاده، در پی مهار آتش سوزی بازار قدیم قشم، گفت: یکی از موانع مهم در مسیر کنترل بحران ها در بافت قدیمی شهرها، معابر نامناسب است که با توجه به دستور استاندار در جلسات متعدد بازآفرینی شهری هنوز تعریض‌ها و بازگشایی ها بطورکامل انجام نشده است.

وی افزود:خسارت های جانی و مالی ناشی از بلایای طبیعی و حوادث در بخش‌های قدیمی شهری معمولا به دلیل طولانی شدن زمان مدیریت و کنترل بحران، افزایش می یابد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به حادثه آتش سوزی دیروز بازار قدیم قشم تصریح کرد: متاسفانه معابر کم عرض بازار باعث شد اطفای آتش نزدیک به ۱۴ ساعت زمان ببرد و با تلاش همه جانبه تیم ۹۰ نفره آتش نشانان مرکز استان و شهرستان پس از تخریب بخشی از بازار انجام شود.

حسن‌زاده، پیرو تأکیدات استاندار از همه فرمانداران و شهرداران استان خواست این زنگ خطر را جدی بگیرند و با قید فوریت موضوع بازآفرینی بافت های فرسوده و قدیمی شهری را در دستورکار قرار دهند.

گفتنی است، آتش‌سوزی بازار قدیم قشم روز گذشته از حوالی ساعت پنج صبح بروز کرده بود در ساعت ۱۹ به طور کامل اطفا شد و در پی این حادثه ۱۲ نفر براثر دود و گرمازدگی مصدوم و تحت مراقبت قرار گرفتند که حال همگی مساعد است.

منبع: روابط عمومی استانداری هرمزگان

انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ