حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

مدیر سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها:

مطلوب اسلام‌آمریکایی جوان بی‌تفاوت و دانشگاه غیرسیاسی است

مطلوب اسلام‌آمریکایی جوان بی‌تفاوت و دانشگاه غیرسیاسی است

مدیر سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گفت: مطلوب اسلام آمریکایی، جوان بی‌تفاوت و دانشگاه غیرسیاسی است تا بتواند خط مقدم مواجهه با دشمن که دانشگاه است را به راحتی شکست دهد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی هرمز، گردهمایی تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان هرمزگان با حضور مهدی عباسی مهر، مدیر سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها و به میزبانی دانشگاه هرمزگان در سالن فرهنگ این دانشگاه برگزار شد.

 

مهدی عباسی مهر در این نشست با اشاره به اهمیت نقش دانشگاه در شرایط روز جامعه تصریح کرد: این دوره یک فرصت طلایی و بزرگ است و صرفاً نباید اهداف تشکل را جهاد در راه خدا، اردو و... دید. ما در زندگی باید نگاه تحول‌خواهانه داشته باشیم.

 

وی با بیان این که مدیر، پزشکان و آینده‌سازان این مملکت از دانشگاه می‌آیند، افزود: امام رسالت انجمن‌های اسلامی را رسالت انبیا می‌دانست. تمام شهدا در جایگاه بچه‌های تشکل‌ها بودند. آنچه در دانشگاه‌ها و تشکل‌ها عرضه می‌شود میلیاردها دلار ارزش دارد و نمی‌شود آن را ارزان فروخت؛ بلکه برای معامله آن باید پای معاملات بزرگ رفت.

 

سدی برای آرمان‌خواهی وجود ندارد

 

مدیر سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: میزان وقت، انرژی و تحمل ما، ناظر به دغدغه‌های ما در سطح خانواده یا کشور یا امت است؛ بنابراین برای رسیدن به توفیقات باید مسیر پرپیچ‌وخم را طی کرد و لذا برای یک دانشجوی آرمان‌خواه سدی وجود ندارد.

 

عباسی مهر ضمن تأکید بر لزوم افزایش دانسته‌ها و اندوخته‌های دانشجو گفت: آنچه ما نیاز داریم متخصص و نیروی تشکیلاتی است نه دانشجویی که صرفاً به دنبال مدرک است. خوب فکرکردن، تحلیل، نیروسازی، شبکه‌سازی، هدایتگری و... در تشکیلات مستلزم آموزش است. تشکل دانشجویی بدون فعال دانشجویی هیچ است و البته کیفیت نیروی تشکیلاتی از کمیت آن مهم‌تر است چرا تخصص بدون ایمان، شکست در جبهه حق علیه باطل را به دنبال خواهد داشت.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه مطلوب اسلام امریکایی، جوان بی‌تفاوت و دانشگاه غیرسیاسی است، افزود: خط مقدم مواجهه با دشمن در دانشگاه است؛ اگر دانشجو به دنبال حل تمام مسائل باشد؛ اما دانشگاه در دستانش نباشد بازنده است. تغییر را باید از خودمان شروع کنیم. ارکان اصلی مطالبه عمومی دانشجویان هستند. دانشجو می‌تواند آن را پیدا کند و تبدیل به مسئله نظام کند.

 

پایان خبر/

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از