حالت تاریک

امروز : جمعه, 1403/02/28 | 2024/05/17

Logo

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس:

مرکز پژوهش‌های شورای شهر بندرعباس راه‌اندازی می‌شود

مرکز پژوهش‌های شورای شهر بندرعباس راه‌اندازی می‌شود

رئیس شورای شهر بندرعباس از راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های مرکز شورای اسلامی خبر داد و گفت: این اتفاق به‌زودی با انتخاب اعضای شورای پژوهش از میان اساتید رقم خواهد خورد.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» مصیب نظری صبح امروز در نشست هم‌اندیشی اعضای ادوار شورای اسلامی شهر بندرعباس در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد، یکی از ظرفیت‌های شهر بندرعباس همین اعضای ادوار گذشته شورای است، اظهار کرد: از طرفی نیز یکی از ضعف‌های در استان هرمزگان این است که ظرفیت‌سازی می‌شود، اما نخبه‌کشی به وجود می‌آید و کسانی که سال‌های متمادی در عرصه‌های شهری دارای تجربه هستند، استفاده نمی‌شود.

 
 وی هدف از برگزاری این نشست مشورتی ادوار را توسعه شهر بندرعباس دانست و افزود: برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان شهر بندرعباس، مجمع ادوار شهر بندرعباس را تشکیل دهیم که در کنار هم به‌عنوان یک قوه مشورتی قوی کنار هر شورای در آینده تصمیم‌گیری صورت گیرد.

 
 رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس ادامه داد: از ظرفیت این مجمع برای پیشبرد ظرفیت شهری استفاده خواهد شد و با وجود اختلاف سلیقه‌ها در کنار هم الگوهای درستی را برای توسعه شهری طراحی کنیم.

 
 نظری گفت: اکنون در مرحله‌ای از رشد و توسعه قرار داریم که اجازه ندهیم تصویر منفی از شهر خود را به پایتخت برسانیم، آنچه باعث عدم رشد ما است همین تصویر نامناسب از شهر و استان به جاهای مختلف و نقاط تصمیم‌گیری بوده است.
 وی اظهار کرد: اولین قدم در این راستا با هم نشستن، گفت‌وگو و بارش فکری برای رسیدن به یک فهم مشترک در حوزه شهری و استانی در رشد و تعالی توسعه شهر و این اتفاق لازمه شهر بندرعباس است و اگر از این ظرفیت‌ها استفاده نشود خطای واقعی دچار شدیم.
 نظری تأکید کرد: زمانی که ما مشغول به خودمان و درگیر مسائل شخصی باشیم بهره‌برداری‌های لازم و مناسب از استان و شهر به سرانجام نخواهد رسید؛ ولی زمانی که ما متمرکز بر روی اهداف شهری باشیم موفقیت‌های بیشتری را خواهیم داشت.

 
 وی افزود: امروز در شورای ششم بر آن شدیم که شورای ادوار را تشکیل و با یک نظام‌نامه تدوین شده و بر اساس کار کارشناسی و به‌صورت فصلی یا ماهانه جلسات برگزار و نظر بزرگان را بشنویم و از مشورت‌های آنها برای تقویت زیر ساخت‌ها کمال بهره را ببریم.

 
 رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: یکی از ضعف‌های دیگر که در نهاد شورای شهر بندرعباس وجود دارد، عدم مشورت نخبگان علمی و دانشگاهیان که به زوایای علمی به موضوعات شهری نگاه می‌کنند است.

 نظری یادآور شد: دومین نیاز شورای اسلامی شهر بندرعباس راه‌اندازی مرکز پژوهش‌های مرکز شورای اسلامی است که این اتفاق به‌زودی با انتخاب شورای پژوهش از میان اساتید رقم خواهد خورد و هر وقت اعضای شورا دررابطه‌با مسائل شهری نیاز به مطالعه داشته باشند به‌صورت مستند از ظرفیت‌های علمی بهره ببرند.

 
 وی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و تقویت آنها به‌دوراز نگاه‌های سیاسی برای پیشبرد اهداف شهری و یا تقویت یک گفتمان درست در حوزه شهر و استانمان است و ما یک گفتمان مشترک برای آینده بندرعباس نداریم.

 
 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از