حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

ائمه جمعه هرمزگان تأکید کردند:

خدمت بی‌منت مهم‌ترین یادگار شهید آیت‌الله رئیسی

خدمت بی‌منت مهم‌ترین یادگار شهید آیت‌الله رئیسی

ائمه جمعه استان هرمزگان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ضمن تشریح ویژگی‌های شهید جمهور، خدمت بی‌منت را مهم‌ترین یادگار وی عنوان کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ ائمه جمعه استان هرمزگان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، ضمن تشریح ویژگی‌های شهید جمهور، خدمت بی‌منت را مهم‌ترین یادگار وی عنوان کردند.

اقتدا به امام حسین(ع) رمز ماندگاری است 

حجت‌الاسلام محمد خانجانی امام جمعه موقت حاجی آباد گفت: رئیس جمهور شهید، الگو واسوه ای برای ما است، رئیس جمهوری که تحول جدیدی در مدیرت سیاسی به وجود آورد که مبنای آن اخلاق و مردم محوری است و حضور سران کشورهای مختلف در مراسم تشییع پیکر شهید جمهور و همراهانش بیانگر موفقیت ایران در شکست تحریم های آمریکا و اصلاح روند روابط با همسایگان است.

وی افزود: همچنین حضور مردم در تشییع شهید جمهور و همراهانش تداعی همایش پياده رویی اربعین بود و این يعنی هر که به امام حسین عليه السلام اقتدا کرد ماندنی است.

امام جمعه موقت حاجی‌آباد ادامه داد: برخی از رسانه‌های دشمن، حضور ميليونی مردم بصیر ایران را به ده‌ها هزار نفری تنزل دادند و به دنیا مخابره کردند که این کار آنها خیانت در امانت رسانه ای بود‌ و البته این چیزی از عظمت مردم غیور ایران نمی کاهد و آنهایی که باید میدیدند، دیدند و لرزه بر اندامشان افتاد.

خانجانی به بخشی از کارهای مهم دولت آیت الله رئيسی در بخش وزرات خارجه اشاره‌ و تصریح کرد: نگاه عميق شهید جمهور در برقراری روابط با همسایگان و تنوع بخشی به سیاست خارجی و مجاهدت دیپلمات انقلابی و مجاهد شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان، دستاوردهای درخشانی داشتند که عبارتند از عضویت دائم ايران در شانگهای که هدف آن برقرار کردن موازنه قدرت در برابر نفوذ آمریکا و ناتو بود که با پیگیری‌های شبانه روزی دکتر حسین امیرعبداللهیان به ثمر نشست.

وی ادامه داد: عضویت ایران در بریکس که یک پیمان اقتصادی و هدف آن مقابله‌ با سلطه نظم جهانی به رهبری آمریکاست که ۴۲ درصد جمعیت جهانی، ۳۰درصد جغرافیای جهانی و ۲۴ درصد از تولید جهانی را تشکيل می دهد.

امام جمعه موقت شهرستان حاجی‌آباد افزود: شکست حصار تحریم نفتی ایران که فروش نفت ایران در دولت شهيد آیت الله رئيسی به شدت افزایش یافته و به مرز دو میلیون بشکه رسید.

خانجانی گفت: وعده‌ صادق نیز علاوه بر شکستن هیمنه اسرائیل، کمر حمایت‌کنندگان این رژیم غاصب را نيز شکست و قدرت پوشالی آنها را برای دنيا ترسیم کرد.

شهید آیت‌الله رئیسی، خستگی نمی‌شناخت

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تسلیت شهادت رئیس‌جمهور و هیأت همراه در سانحه هوایی و در حین خدمت‌رسانی به ملت ایران، با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی هر جا مسئولیت گرفت، تحول آفرین شد، افزود: در قوه مجریه که سال‌ها بالاترین مقام اجرایی از خدمت خالصانه به مردم دور شده بود، با اصرار بسیاری با رأی مردم به دستگاه اجرایی کشور وارد و از اول با امام و امت عهد بست که اطاعت از ولایت و خدمت به ملت سرلوحه کارش خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور شهید ایران حقیقتاً هم شبانه‌روزی دوید و شب و روز کار کرد اما مأموریت سختی داشت، اظهار کرد: ایشان هرچه کار کرد، بس نبود، هرچه صادقانه گفت، اثر نکرد، تخریب‌ها را به جان خرید، تا اینکه در راه خدمت به شهادت رسید و منتخب مردم ایران را خدا هم انتخاب کرد.

خطیب موقت نماز جمعه بوموسی ادامه داد: رئیسی عزیز که خستگی نمی‌شناخت، دو سال و ۱۰ ماه جهاد اقتصادی کرد.

موسوی با بیان اینکه بزرگ‌ترین میراث شهید آیت‌الله رئیسی این است که نصاب تازه‌ای در جایگاه ریاست‌جمهوری به ثبت رساند و آن مدیریت انقلابی بود، تصریح کرد: عیار مدیریت انقلابی از لحاظ اخلاق، ایمان اخلاص، توکل، امانت‌داری، فداکاری و از لحاظ مدیریتی، سخت‌کوشی، خستگی‌ناپذیری، احساس مسؤولیت، دلسوزی و از طرف سوم پایبندی به ارزش‌ها و شعارهای انقلاب، پیروی از خط امام رهبری، تبعیت از ولایت‌فقیه، فساد ستیزی، مردمی بودن و ساده‌زیستی است.

امام جمعه موقت بوموسی با بیان اینکه رئیسی توقعات مردم از مسؤولان را بالا برد و مردم دیگر رئیس‌جمهور پشت میزنشین و به دور از مردم را قبول نخواهند کرد، گفت: مردم دیگر به کسی رأی خواهند داد که مواضع انقلابی و منش و روش رئیسی را هم در داخل و هم در خارج خصوصاً محور مقاومت ادامه دهد و اسرائیلی که از فقدان ایشان خوشحال است را مجدداً ناامید کند.

مهم‌ترین یادگاری شهید رئیسی، خدمت بی‌منت به ملت بود

آیت‌الله محسن ابراهیمی امام جمعه شهرستان میناب گفت: مهم‌ترین یادگاری و شاخص‌ترین کار شهید رئیسی، حماسه‌ساز میدان خدمت بی‌منت به ملت و مملکت را می‌توان مدیریت تراز انقلابی و اخلاقی دانست.

وی، شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور محبوب، خدوم و مجاهد خستگی ناپذیر ، دکتر حسین امیر عبدالهیان وزیر انقلابی امور خارجه، آیت الله سید محمد علی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ، دکتر مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی ، سردار مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و سایر همراهان را به حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف، رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی)، هیئت محترم دولت، عموم ملت شریف ایران، محور مقاومت و بیوت شریف شهدای خدمت، مردم ولایی استان هرمزگان و استاندار هرمزگان و فرمانداران خصوصا فرماندار شهرستان میناب به عنوان نمایندگان دولت، تسلیت گفت.

امام جمعه شهرستان میناب بیان کرد: هشتمین رئیس جمهوری ایران اسلامی که در روز ولادت با سعادت امام هشتم خدمت مقدس خود را شروع کرده بود در روز میلاد هشتمین خورشید تابناک امامت(ع) با پرونده ای افتخارآمیز و در حال خدمت به پیشرفت ، آسمانی شد

ابراهیمی ادامه داد: روزهای بسیار سختی برای ملت عزیز و با وفای ایران اسلامی و مقام معظم رهبری است و امید است که خداوند از خزانه لطف و کرم لایزال خود جبران نماید.

وی اضافه کرد: عیارهای مدیریت انقلابی و اخلاقی را در بخش ویژگی‌های معنوی و اخلاقی مانند ایمان، اخلاص، توکل خودسازی، امانت، شجاعت و دوری از غرور، ساده‌زیستی و عیارهای مدیریتی مانند سختکوشی، تدبیر، عقلانیت، ابتکار، اعتماد به نفس، کارآمدی، احساس مسئولیت، دلسوزی، سعه صدر و انتقادپدیری و خصوصیات انقلابی مانند پایبندی به ارزش‌ها و شعارهای انقلاب، بصیرت، پیروی از امام و رهبری، حفظ منافع و مصالح نظام، استقلال و خود باوری ملی، صبر و استقامت، توجه به کار فرهنگی، فسادستیزی، مردمی بودن، وزانت اجتماعی داشتن، دانست که شهید جمهور ما در هر سه بخش تراز است.

مردم از امروز عزم خود برای یک انتخاب اصلح جزم کنند 

حجت‌الاسلام محسن سالاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سیریک، ضمن عرض تسلیت شهادت مظلومانه آیت الله ابراهیم رئیسی شهید خدمت و همراه هان گرامی ایشان، با تاکید بر اینکه، شما مردم به کسی رای بدهید که رنگ و بوی ابراهیم رئیسی بدهد، اظهار کرد: چه توفیقی داشت شهید جمهور که روز ولادت امام رضا شروع به کار کرد و در روز ولادت امام رضا (ع) با هشت نفر از یارانش هشتمین رئیس جمهور به شهادت رسید.

وی، با بیان اینکه، مبانی دولت ابراهیم رئیسی بر مبنای انتظار بود، افزود: چون مردم امید داشتند که از این وضعیت خارج میشوند چون دولت در تکاپو و دوندگی برای بهبود وضعیت مردم بوده است.

امام جمعه شهرستان سیریک با بیان اینکه، جامعه‌ای که در آن انتظار و هدف نداشته باشد آن جامعه مرده است، تصریح کرد: در واقع فرهنگ مهدویت معطلی نیست بلکه آماده سازی است، و انتظار در فرهنگ ما یعنی امید و آرزو، و ما باید انتظار بشناسیم تا بتوانیم ابراهیم رئیس را بشناسیم.

سالاری، با اشاره به اینکه، دوندگی رئیس جمهور شهید برگرفته از فرهنگ مهدویت و انتظار بود که برای پیشرفت جامعه افق تعیین کرده بود، و در ادامه به برکات دولت شهید جمهور اشاره کرد، و افزود: تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی مردم، تحقق بخشی به وعده های صادق بود، امیدواری در جامعه، در بحث مسکن در کمتر از سه سال توانست بیش از صد ها هزار مسکن تحویل مردم بدهند، توافقات بین‌المللی و رابطه با همسایگان، گوشه ای از دستاوردهای دولت شهید جمهور است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از