حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

لزوم هم‌افزایی رسانه و ائمه جمعه در جامعه

لزوم هم‌افزایی رسانه و ائمه جمعه در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان از رسانه‌ها به عنوان موتور محرکه جامعه یاد کرد و گفت: رسانه و ائمه جمعه می‌بایست با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز در سالن اجتماعات دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‌ها سطح فرهنگی، اجتماعی و عمرانی و آبادانی جامعه نقش کم نظیری ایفا می‌کنند و موتور محرکه پیشرفت جامعه هستند و با نقدهای منصفانه و بیان مشکلات و انتقال آن به مسئولان گام مهمی برمی‌دارند.

وی، زبان مردم بودن را از اشتراکات اصحاب رسانه و امامان جمعه خواند و افزود: همان‌گونه که امامان جمعه، حلقه وصل مردم و زبان مردم در ایجاد ارتباط با مسئولان هستند، اهالی رسانه نیز در همین عرصه فعالیت دارند، با این تفاوت که امامان جمعه نماینده حاکمیت هم هستند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه رسانه و امامان جمعه می‌توانند با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند، بیان کرد: رسانه‌ها به خوبی خوارک خبری خود را از تریبون‌های نماز جمعه بگیرند و مشکلات را پیگیری کنند و در ارتقای سطح کیفی خدمات دولت نیز هم‌افزایی داشته باشند.

قرارگاه گام دوم با هدف مطالبه‌گری راه‌اندازی شده است

عبادی‌زاده ادامه داد: برای اینکه نهضت مطالبه‌گری تداوم داشته باشد و افرادی که دلسوز نظام و انقلاب هستند پای کار بیایند و به دور از حواشی باشد «قرارگاه گام دوم » راه‌اندازی شد و هدف از تشکیل آن مطالبه‌گری منصفانه و با اخلاق حرفه‌ای و نقد دلسوزانه اتفاق افتد و به همین منظور، سازوکارهایی طراحی شده است.

وی افزود: برخی مسئولان، نقد و مطالبه‌گری را برنمی‌تابند و دلشان می‌خواهد در فضای سکوت جامعه، خدمت کنند، این رویکرد، کار را برای اصحاب رسانه مشکل می‌سازد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به سالروز اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران توسط آیت‌الله طالقانی گفت: از آنجایی که باید یک فقیه مجتهد نماز جمعه را اقامه کند، تا قبل از انقلاب اسلامی، این فریضه الهی به صورت محدود اقامه می‌شد و بعد از انقلاب، به اذن امام‌‌خمینی(ره)، شبکه ائمه جمعه توسعه یافت.

وضعیت مسئولیت‌های اجتماعی صنایع، مطلوب نیست

حجت‌الاسلام عبادی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود تأکیدکرد: عملکرد صنایع در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، نسبت به گذشته، خیلی بهتر شده است اما رضایت‌بخش نیست.

وی ادامه داد: صنایع فعال در استان هرمزگان نقش اثرگذار و تعیین‌کننده‌ای در ایجاد اشتغال و کاهش‌ آمار بیکاری دارند، تصریح کرد: باید بیشتر از قبل، معضل بیکاری جوانان هرمزگانی، مورد توجه صنایع واقع شود.

امام‌جمعه شهرستان بندرعباس در ادامه بیان داشت: از طريق مرکز، مسئولیت‌های اجتماعی صنایع فعال در استان هرمزگان را پیگیری کرده‌ام و در حال حاضر رونق خوبی نسبت به قبل ایجاد شده است. 

عبادی‌زاده بیان کرد: با هوچی‌گری به جای مطالبه‌گری و همچنین با تخریب مسئولان به جای نقد سازنده مخالفم.

وی گفت: دفتر شورای زکات استان هرمزگان فعال شده و هم‌استانی‌های شیعه و اهل تسنن به خوبی همراهي می‌کنند. 

کم‌تحملی برخی مدیران، آفت بزرگی برای هرمزگان است

امام جمعه بندرعباس به کم‌تحملی و تاب چ‌آوری برخی مدیران اشاره کرد و گفت: برخی از این مدیران با نقد اهالی رسانه ظرفیت پذیرش ندارند و گاهی سبب مشکل برای اصحاب رسانه می‌شوند.

کارگروه، نظارتی بر مصوبات شورای فرهنگ عمومی وجود ندارد

عبادی زاده ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی به عنوان عالی‌ترین مرجع در مسائل فرهنگی در کشور و استان‌ها نقش دارد و توسط عالی‌ترین مسئول به دستگاه های ابلاغ می‌شود.

وی افزود: ۷۳ جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شده که شامل ۲۷۹ مصوبه است که همه مسئولان در آن نقش دارند و کمیته‌های تخصصی نیز برای آن پیش‌بینی شده اما نظارتی بر مصوبات این شورا وجود ندارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان گفت: یکی از وظایف شورای فرهنگ عمومی نامگذاری اماکن دولتی و خصوصی است و تنها مرجع رسیدگی به صلاحیت‌ها که هیچ کس بدون اذن این شورای حق ندارد این کار را انجام دهد.

وضعیت فرهنگ و هنر هرمزگان اسفناک است 

عبادی زاده گفت: وضعیت فرهنگ و هنر هرمزگان راضی‌کننده نیست و اسفناک است و این بخش با غفلت قابل توجهی روبرو بوده است و مظلوم‌ترین بخش آن در خصوص اعتبارات است و از طرف دیگر خلا قرارگاهی دارد و هر دستگاهی به صورت جزیره‌ای عمل می کند.

وی به طرح ساماندهی مساجد اشاره کرد و تاکید کرد: به‌زودی اطلس مساجد هرمزگان رونمایی می‌شود که در قالب موقعیت مکانی هر مسجد با همه جزئیات و ساماندهی کیفی و محتوای که تا پایان سال اجرای شود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان برخی از عملکردهای نهاد نمایندگی ولی فقیه در هرمزگان را تشریح کرد و افزود: ارتباطات مردمی در روزهای سه‌شنبه هر هفته، حضور در محلات کم‌برخودار شهرها و روستاهای، پایگاه نماز جمعه به عنوان پناهگاه مردمی و رسیدگی به امورات و مشکلات مردم، میزهای خدمت و پاسخگویی مدیران برای مردم بخشی از این فعالیت ها بوده است.

عبادی زاده اضافه کرد: گسترش حوزه‌های علمیه و ایجاد رشته‌های تخصصی و ساخت مدارس علمیه مستقل در شهر بندرعباس و شهرستان ها و کمک به طلاب و تعمیق و ترویج معارف دینی و اخلاقی، ارتباط با نخبگان، دانشجویان، کمک در راستای ایجاد دفاتر صنایع در دانشگاه‌های استان و دفاتر دانشگاه‌های استان در صنایع و تعامل بسیار خوب اهل سنت با مجموعه‌های حاکم بر استان است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از