حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

مسئول واحد آتش‌نشانی رودان خبرداد:

غرق‌شدن یک جوان در استخر

غرق‌شدن یک جوان در استخر

مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودان از تلاش دوساعته نیروهای امدادی این سازمان برای بیرون آوردن جسد جوان غرق شده در یک استخر خبر داد.

حسین مکرانی، مسئول واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رودان در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: در مورخ پنجم شهریورماه ساعت ۱۱ ظهر در پی تماس تلفنی از مرکز ۱۲۵ میناب به آتش‌نشانی رودان مبنی بر غرق‌شدن یک جوان در یک استخر محدوده دشت صفا بلافاصله دو تیم امداد و نجات آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.


 وی افزود: غواصان آتش‌نشانی بلافاصله پس از رسیدن به محل با استفاده از لوازم و تجهیزات ویژه غواصی وارد آب شده و پس از جستجو در عمق این استخر موفق به کشف جسد بی‎جان غریق شدند و نسبت به خارج‌کردن غریق از داخل استخر و انتقال آن به خشکی اقدام کردند.


 مکرانی تصریح کرد: باتوجه‌به فصل گرما و تمایل مردم به شناکردن در محل‌های غیراستاندارد، از شهروندان درخواست می‌شود، از شناکردن در فضاهای آبی نظیر سدهای خاکی، استخرهای باز و کانال‌های آبرسانی جدا خودداری کنند و فرزندان خود را نسبت به خطرات این حوادث آگاه سازند.


 وی بیان کرد: باوجوداینکه درباره خطر ورود به استخرهای کشاورزی و دریاچه‌های پشت سدهای خاکی، بارها هشدار داده‌ایم، برخی افراد به این هشدارها توجه نمی‌کنند و برای خود و خانواده‌های خود حوادث غم‌بار و مرگباری رقم می‌زنند.


 مسئول آتش‌نشانی از مالکان مکان‌های خطرآفرین نظیر استخرهای کشاورزی درخواست کرد تا در ورودی و اطراف این مکان‌ها، تابلوهای خطر و نشانه‌های اخطاردهنده نصب کنند و خطاب به عموم مردم و به‌ویژه جوانان و نوجوانان گفت: باتوجه‌به خطرات موجود و حوادث ناگوار تجربه‌شده به‌هیچ‌عنوان برای شنا، تفریح یا هر موضوع دیگری وارد این‌گونه استخرها نشده و مانع شنا دیگران هم شوند.


 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از