حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

امام جمعه شهرستان میناب:

ظرفیت تبلیغ دانش‌‌آموزی مورد غفلت واقع شده است

ظرفیت تبلیغ دانش‌‌آموزی مورد غفلت واقع شده است

امام جمعه شهرستان میناب، مهم‌ترین اولویت شبکه تبلیغ را تربیت دانش‌آموزی دانست‌ و گفت: ظرفیت تبلیغ دانش‌‌آموزی مورد غفلت واقع شده است.

به گزارش خبرنگار هرمز، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی در خطبه‌های نمازجمعه جمعه این شهرستان، مهم‌ترین مسأله روز را مسأله غزه و فلسطین دانست و اظهار کرد: در روایتگری این حماسه بزرگ باید راهبردهای اصلی و محوری آن را مد نظر قرار بدهیم تا تأثیرگذاری آن بیشتر شود.

خطیب جمعه میناب با بیان اینکه این حماسه دارای چهار راهبرد اساسی است که در روایت آن باید لحاظ شود، افزود: راهبرد نخست؛ راهبری و مدیریت صحیح شور اسرائیل‌ستیزی بین مردم دنیا و احساسات حمایت از فلسطین و پرهیز از موضع‌گیری بهانه‌ساز برای دشمن است. 

 

وی در ادامه بیان کرد: راهبرد دوم؛ معرفی آمریکای جنایتکار به عنوان مقصر اصلی در تمام جنایات رژیم صهیونیستی است، راهبرد سوم نیز معرفی دستاوردهای بسیار مهم و مبارک حماسه طوفان الأقصی در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و گفتمانی برای فلسطین و جریان مقاومت و جهان اسلام و همچنین ضربات سهمگین و غیر قابل ترمیم این حماسه بزرگ برای اسرائیل غاصب و غرب طرفدار اسرائیل می‌باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی، تبیین اتحاد و انسجام و هم‌صدایی داخلی و ترغیب همه جناح‌های سیاسی و احزاب کشور برای حمایت از فلسطین و محکوم کردن رژیم جنایتکار صهیونیستی و اتحاد همه جوامع اسلامی و مسلمان عالم را راهبرد چهارم این حماسه بزرگ ذکر کرد.

 

خطیب جمعه میناب، ضمن گرامیداشت سالروز شهادت بسیجی ۱۳ساله محمدحسین فهمیده، روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی به همه نوجوانان و دانش آموزان خصوصاً نوجوانان‌ و دانش‌آموزان شهرستان،در توصیه به مسئولان و مدیران آموزش‌ و پرورش و حوزه‌های علمیه و همچنین معلمان، مربیان و مبلغان دینی، مهم‌ترین اولویت برای شبکه تبلیغ را تبلیغ و تربیت دانش‌آموزی دانست‌.

 

وی یادآور شد: ظرفیت مبارک و عظیم تبلیغ دانش‌آموزی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اختیار شبکه تبلیغ است متأسفانه مورد غفلت واقع شده است و دشمن هم از غفلت ما برای اجرای برنامه‌های خود سوءاستفاده می‌کند. 

ابراهیمی، سرمایه‌گذاری صحیح برای تربیت دانش‌آموزی را تضمین کننده سلامت، رشد و پشرفت کشور دانست و به بایسته‌های تبلیغ دانش آموزی پرداخت و گفت: تبلیغ باید با نگاه تربیتی همراه شود و استمرار و نظم داشته باشد و از روش‌های اثرگذار و محتوای مناسب برای نسل نوجوان برخوردار باشد.

 

امام جمعه شهرستان میناب همچنین به روز پدافند غیرعامل اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به فعالین این بخش، پدافند غیر عامل را دفاع بدون اسلحه از کشور دانست.

 

وی ضمن اشاره به قرارگاه‌های عملیاتی متعدد پدافند غیر عامل و همچنین دستاوردهای موثر آن گفت که پدافند غیر عامل یکی از ارکان منظومه‌های دفاعی کشور است که با استفاده از توان نخبگان و دانشمندان جوان ایرانی علیرغم تحریم‌های متعدد در عرصه‌های مختلف توانسته است توان و ظرفیت کشور را در برابر تهدیدات و آسیب‌پذیری‌ها افزایش دهد.

 

ابراهیمی، بیان کرد: طوفان الأقصی مانند تندبادی ویرانگر برای رژیم جلاد اسرائیل و حامیان غربی‌اش بود که اقصاد صهیونیستی را هم در مسیر فروپاشی قرار داد و از طرفی موجب اتحاد و انسجام جوامع اسلامی و آزادگان جهان گردید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی به سالگرد شهادت شهید آرمان علی‌وردی اشاره کرد و عامل بقای ایران اسلامی را جهاد، ایثار و شهادت دانست و از مردم شهید پرور ولایی میناب به خاطر حضورشان در یادواره‌های شهدا خصوصاً برنامه سالگرد شهید آرمان علی‌وردی تشکرد کرد و همچنین از حوزه‌های علمیه خواهران، برادران و بسیج خصوصاً حوزه علیمه خواهران و حوزه بسیج شهید عمرانی بابت برگزاری سالگرد شهید علی‌وردی تقدیر و قدردانی نمود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از