حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

امام جمعه حاجی‌آباد:

شهادت هنیه، فلسطین و ایران را متحدتر کرد

شهادت هنیه، فلسطین و ایران را متحدتر کرد

امام جمعه حاجی‌آباد گفت: شهید اسماعیل هنیه با شهادت خود زمینه تقویت جبهه مقاومت و اتحاد بیشتر مردم ایران و فلسطین را فراهم کرد و نشان داد که جبهه مقاومت همچنان استوار است.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دُری، ضمن تسلیت شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار کرد: مقام معظم رهبری زیباترین و تاثیرگذارترین کلام را در وصف شهید اسماعیل هنیه به کار بردند و فرمودند که مهمان عزیز ما را در خانه ما به شهادت رساندند و خونخواهی مهمان عزیزمان را وظیفه خود می‌دانیم که این کلام رهبری موج عظيمی از استکبارستيزی را در کشور به وجود آورد.

وی در ادامه افزود: مردم ایران اسلامی پیکر مطهر این شهید والامقام را با شکوه تشییع کردند و این تشييع باشکوه باعث اتحاد بیشتر ملت فلسطین و ایران اسلامی شد.

امام جمعه حاجی‌آباد در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت: شهید اسماعیل هنیه هم مانند حاج قاسم سلیمانی حتی با شهادت خود زمینه تقویت جبهه مقاومت و اتحاد بیشتر مردم ایران و فلسطین را فراهم کرد و نشان داد که جبهه مقاومت همچنان استوار است.

حجت‌الاسلام دُری تصریح کرد: امام علی(ع) در خطبه ۱۹۱ نهج البلاغه می‌فرمایند؛ ای بندگان خدا همه شما را سفارش به تقوا می‌کنم‌ و این تقوا حقی است که از خداوند بر گردن ما است و وقتی اهل تقوا شدیم یک حقی بر گردن خداوند متعال است و خداوند پاداش این اعلام نیک را به ما عنایت می‌کند.

وی ادامه داد: این کلام امام علی(ع) بیانگر این است که باید بدانیم هر دستوری که خداوند متعال به ما داده در آن مصلحتی از جانب خداست و هر چیزی را که نهی نموده است در آن ضرری وجود دارد که شاید ما از درک آن عاجز باشیم پس این موضوع نشان دهنده این است که اگر ما بخواهیم تقوا پیشه کنیم  باید از خداوند بزرگ یاری بجوییم تا بتوانیم در این مسیر موفق باشیم.

 امام جمعه حاجی‌آباد در بخش دیگری از خطبه‌ها اضافه کرد: شهادت امام حسین(ع) و تمام اتفاقات روز عاشورا برای همه ما درس‌های بزرگی دارد و یکی از این درس‌های روز عاشورا اهمیت دادن امام حسین(ع) به نماز اول وقت است به گونه‌ای که در میان جنگ نیز نماز را در اول وقت اقامه کردند و این یکی از بزرگترین درس‌های کربلا و عاشوراست و اگر ما پیرو واقعی امام حسین(ع) هستیم نباید در مورد اقامه نماز کم کاری کنیم.

دری افزود : در برخی کشورهای غربی همچنان به اسلام و مسلمانان توهین می‌شود که این نشانه دشمنی آن‌ها با خداوند است و نشان می‌دهد دشمن همیشه به دنبال ضربه زدن است، پس ما باید همیشه آماده مبارزه با دشمنان اسلام و ایران باشیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از