حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

امام جمعه حاجی‌آباد مطرح کرد:

حضور همراه با معرفت در مراسم سیدالشهدا(ع)

حضور همراه با معرفت در مراسم سیدالشهدا(ع)

امام جمعه حاجی آباد گفت: انسان اگر با معرفت در مجالس سوگواری شرکت کند خداوند متعال او را می‌بخشد، باید قدر این مجالس را بیش از پیش بدانیم.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دُری امام جمعه حاجی‌آباد اظهار: امام‌حسين(ع) می‌فرمایند خداوند متعال ضمانت کرده است آن چیزی که ناخوشایند است را تغییر بدهد به آن چیزی که خوشایند است برای آن کسی که اهل تقوا باشد و رزق و روزی را برای او از جایی می‌رساند که گمان نمی‌کند.

وی ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری ماه محرم و آروزی قبولی عزاداری‌ها افزود: انسان اگر با معرفت در مجالس سوگواری شرکت کند و با امر اهل بیت(ع) آشنا شود خداوند متعال آن را می‌بخشد پس ما باید قدر این مجالس سوگواری را بیش از پیش بدانیم.

امام جمعه شهرستان حاجی‌آباد گفت: درجات شهدای کربلا بسیار بالا است اما همه این شهدا به مقام و منزلت حضرت ابالفضل العباس(ع) در بهشت غبطه می.خوردند و این نشان‌دهنده جایگاه عظیم حضرت عباس(ع) است.

دری ادامه داد: امام زمان(عج) نیز در زیارت‌ ناحیه مقدسه در مورد شخصیت والای حضرت ابالفضل العباس(ع) می‌فرمایند: سلام بر الفضل العباس فرزند امیرالمؤمنین، آن کسی که با جان خودش و با از خودگذشتگی، برادر خودش را یاری کرد و دنیا را در راه آخرت صرف کرد و خودش را فدایی و نگهدارنده امام زمانش قرار داد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها گفت:چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تجلیلی دوباره مردم سالاری دینی بود که در دو مرحله با موفقيت برگزار شد.

وی بیان کرد: انتخابات اخیر ثابت کرد که پیروز و قهرمان واقعی این میدان انتخابات مردم شریف ایران اسلامی بودند که در این انتخابات مشارکت بالایی داشتند و یک بار دیگر به دنیا نشان دادند که پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی هستند. 

دُری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در پای صندوق‌های رأی گفت: روز حضور و شرکت مردم روز فعال شدن مردم عزیز ایران در امر مهم و سیاسی کشور  روز خوبی است و شنیده ام که شوق و علاقه مردم برای شرکت در پای صندوق‌های رأی بیشتر از قبل است و اگر اینجور باشد خرسندکننده است و همچنین رهبر انقلاب فرمودند که خداوند، ملت را موفق، کشور را آباد و همه کسانی که در این راه زحمت می‌کشند مورد لطف و رحمت خود قرار دهد و این سخنان مقام معظم رهبری نشان می‌دهد که وقتی مردم حضور باشکوهی در پای صندوق‌های رأی داشته باشند دل و قلب رهبر انقلاب شاد و خوشحال می‌شود.

امام جمعه حاجی‌آباد افزود: مشارکت ۵۰ درصدی مردم آگاه و بصیر ایران اسلامی، نشان‌دهنده این بود که مردم پای انقلاب اسلامی هستند و حتی ایرانیان خارج از کشور نیز در آن شرایط سخت با حضور پر رنگ خود در انتخابات پای انقلاب و نظام اسلامی ایستادند.

ویرا ادامه داد: رئیس جمهور منتخب اکنون رئیس‌جمهور تمامی مردم ایران است و همه ما باید با تمام توان به او کمک کنیم و انتظار می رود که رئیس‌جمهور منتخب نیز همدلی را در بین آحاد جامعه تقویت کند و از همه ظرفیت‌ها برای پیشرفت کشور استفاده کند و همچنین ایشان باید به این موضوع توجه کند که قرار است در جایگاهی قرار بگیرد که در سه سال اخیر رئیس‌جمهور شهید در آن جایگاه قرار داشته است که دغدغه حل مشکلات مردم را در این چند سال داشتند و امیدواریم که رئیس‌جمهور منتخب نیز بتوانند راه رئیس چ‌جمهور شهید را ادامه دهند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از