حالت تاریک

امروز : جمعه, 1403/02/28 | 2024/05/17

Logo

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام سجاد(ع):

روز ملی خلیج‌فارس نماد مقاومت ملت ایران است

روز ملی خلیج‌فارس نماد مقاومت ملت ایران است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع)استان هرمزگان، گفت: روز دهم اردیبهشت ماه را به یاد و نام رشادت‌های دلاوران ایرانی در برابر زیاده‌خواهان، به عنوان روز خلیج فارس نامگذاری شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسی پولادی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ با اشاره به ۱۰ اردیبهشت‌ماه، به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است، گفت: ما ملت ایران و کشورمان، در طول سالیان متمادی مورد هجمه و تجاوز زیاده‌خواهان عالم در جغرافیای ایران قرار گرفته و واقع شدیم.

وی در ادامه افزود: به مدت ۱۱۷ سال، پرتقالی‌ها در جنوب کشور در خلیج فارس و جزایر آن، به صورت غاصبانه و ظالمانه حضور داشتند و خاک ایران عزیز را در جزایر خلیج فارس غصب کرده بودند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان همچنین ادامه داد: اما در روز دهم اردیبهشت‌ماه سردار ایرانی، سردار امام قلی‌خان، پرتقالی‌های غاصب را از خلیج فارس و جزایر آن به خصوص جزیره هرمز، به عقب راند و آنان را از منطقه خلیج فارس دور کرد، به همین دلیل، روز دهم اردیبهشت ماه را به یاد و نام دلاوری آن مرد بزرگ و آن کار بسیار ارزشمند، به عنوان روز خلیج فارس نامگذاری شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پولادی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی این کار ارزشمند را انجام داد تا هم بهانه‌ای باشد به یاد دلاورردی‌های همه دلاوران خطه ایران زمین در جنوب کشور و هم این نام و نشان خلیج فارس در اذهان عمومی برای همیشه ماندگار باشد.

وی تصریح کرد: چه امام قلی‌خان در دفاع از جزایر، چه رئیسعلی دلواری در دفاع از خطه جنوب در استان بوشهر و چه نادر مهدوی در دفاع مقدس در رویارویی مستقیم با امریکا و استکبار جهانی و چه سرداران شهید رئیسی و دارا در دفاع از انقلاب اسلامی و خلیج فارس که در جزایر تنب کوچک و بزرگ بوموسی، مستقیماً در مقابل آمریکا ایستادگی کرده و به مقام والای شهادت دست یافتند، همه ملت ایران تا ابد به پای انقلاب اسلامی و خاک این میهن اسلامی ایستاده‌اند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از