حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

امام جمعه کیش مطرح کرد:

روز غزه نماد حمایت از مقاومت

روز غزه نماد حمایت از مقاومت

امام جمعه کیش، روز غزه را نماد حمایت از مقاومت؛ دانست و گفت: ملت مظلوم فلسطین، بعد از طوفان الأقصی و ضربه سختی که به پیکر رژیم صهیونیستی زدند، اسرائیل را تبدیل به بزرگترین زندان بدون سقف شده کردند.

به گزارش خبرنگار جوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین بی‌نیاز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته جزیره کیش اظهار کرد: ولادت امیرالمؤمنین را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم در مورد فضائل امیرالمؤمنین و پیامبر صلی الله که قابل شمارش نیست و در روایتی دیگر فرمودند: نقل کردن و نوشتن و خواندن فضائل امیرالمؤمنین عبادت است موجب آمرزش گناهان می‌شود.

امام جمعه کیش عنوان کرد: در خصوص عظمت امیرالمؤمنین علیه‌السلام هم می‌توان از آیات قرآن هم از وقایع تاریخ شاهد آورد و هم از شیعیان و هم از علمای اهل سنت در فضایل امیرالمؤمنین روایت داریم و کتاب‌هایی نوشته شده است.

بی‌نیاز با اشاره به اینکه در زمان قدیم هر کس از فضائل امیرالمؤمنین می‌خواند و یا می‌نوشت مجرم می‌دانستند و آن را مجازات می‌کردند، گفت: برخی از فضائل امیرالمؤمنین اشتراک با سایر ائمه می‌باشد مثل آیه تطهیر یا حدیث ثقلین یا حدیث کسا و برخی شخصیت‌های اعتقادی امیرالمؤمنین می‌باشد مثل آیه ولایت، آیه شرا، حدیث غدیر، حدیث منزلت را عنوان کردند.

وی به حوادث‌های تاریخی امیرالمؤمنین هم اشاره‌ای کرد و گفت: ماجرای جنگ بدر، جنگ احد، جنگ خندق، جنگ خیبر، ماجرای شب هجرت پیامبر و...سخن از شخصیتی ست که تمام زندگی‌اش فضیلت می‌باشد؛ برای درک عظمت امیرالمؤمنین حدیث لولاک کفایت می‌کند چرا این همه فضائل امیرالمومنین مکرر یادآوری می‌شود. مگر قرار است چه کار مهمی انجام دهند این همه فضایل امیرالمؤمنین برای این است که بفهمیم امیرالمؤمنین بی‌بدیل است.

 بی‌نیاز در خطبه دوم در مورد مناسبت‌های پیش رو سخن گفت: اول از همه ولادت امام جواد علیه‌السلام را تبریک عرض می‌کنم؛ امام همام شیعیان در سال ۱۹۵ قمری متولد و در سال ۲۲۰ قمری در ۲۵ سالگی به شهادت رسیدند. در کودکی حدود ۸ سالگی به امامت رسیدند و ۱۵ سال از ۱۷ سال امامتش را در زمان مأمون عباسی بود؛ چون که خردسال بود چون که سبزه بود و مثل پدرش سفید نبود و برخی خورده می‌گرفتند ولی مانع انجام ماموریتشان نشد با اینکه مأمون دخترش را به ازدواج امام جواد علیه‌السلام درآورد یک سال بعد از شهادت امام رضا علیه‌السلام و جاسوس در خانه‌اش گذاشت تا برای آینده هم برنامه‌ریزی کند ولی خداوند هیچ وقت فرزندی به دختر مامون نداد و نهایتاً همسرش ام الفضل با تحریک عباسی امام را مسموم کرد زیارت جامعه کبیره می‌فرماید ائمه مساکن برکت الله قرارگاه برکت الهی‌اند.

وی در ادامه بیانات خود از، اولین برکت وجودی امام جواد برای امام رضا بود که تا ۴۶ سالگی فرزندی نداشت جواد طعنه‌های را به روشنی خنثی کرد؛ دومین برکت امام جواد امامت در خردسالگی بود مانند حضرت سلیمان و حضرت یحیی که در کودکی به پیامبری رسیدند؛ سومین برکت شباهت به خود موسی است امام رضا علیه‌السلام فرمود: معنی دوران امام جواد علیه‌السلام مثل دوران امام موسی سخت بود.

امام جمعه کیش گفت: اعتکاف، زمانی است برای عبادت و بندگی و برکات فراوانی دارد؛ اعتکاف عبادتی ناب است و انسان از مادیات فاصله می‌گیرد و در عبادت موفق‌تر است لازم می‌دانم تقدیر و تشکر کنم از همه بزرگوارانی که این برنامه‌ها را به خوبی مدیریت می‌کنند.

بی‌نیاز درمورد دیدار خود با رهبر مقام معظم رهبری عنوات کرد: مقام معظم رهبری محور اساسی نماز جمعه را موعظه دانستند؛ نماز جمعه هم موعظه اخلاقی و معنوی دارند و هم موعظه سیاسی و اجتماعی دارند در نظام جمهوری اسلامی مردم جایگاه اساسی دارند، مالک و صاحب جمهوری اسلامی ایران مردم هستند

وی افزود: حمله موشکی سپاه به اربیل این شروع انتقام‌ها است و اگر اینگونه پیش برود قطعا بیشتر از این را هم خواهند دید؛ رژیم منحوس صهیونیستی هرگونه حماقتی بکنند ما آن را مانند جنگ‌های با داعش آن را هم نابود می‌کنیم کسانی که جاسوسی میکنند برای صهیونیست‌ها این کار هیچ جوابی جز تباهی و انتقام ندارد.

امام جمعه کیش افزود: روز غزه، نماد حمایت از مقاومت؛ ملت مظلوم فلسطین غزه بعد از طوفان الاقصی و ضربه سختی به پیکر رژیم صهیونیستی زدند و اسرائیل را تبدیل به بزرگترین زندان بدون سقف شده کردند روز غزه روز بشارت تحقق فرمان های رهبری ست با همه جنایت هایی که اسرائیل انجام داده است به اهداف نمی‌رسد؛ نابودی رژیم صهیونسیتی را خواهیم داشت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از