حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

در پی استفاده از یک دارو؛

رقیب میرزازاده کنار رفت

رقیب میرزازاده کنار رفت

رضا کایالپ دارنده یک مدال نقره و دو برنز المپیک و پنج مدال طلا، سه نقره و دو برنز جهان از ترکیه، و جدی‌ترین حریف میرزازاده به دلیل دوپینگ از حضور در المپیک پاریس محروم شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ به نقل از خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع‌رسانی دانا؛ سایت‌های خبری ترکیه شب گذشته طی خبری شوکه‌کننده ادعا کردند که رضا کایالپ، قهرمان پنج دوره رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان و طلایه‌دار ۱۱ بار قهرمانی در رقابت‌های اروپایی که سابقه کسب مدال نقره و برنز المپیک را در دسته وزنی ۱۳۰ کیلوگرم داراست؛ به علت دوپینگ و استفاده از داروی غیرمجاز در کاروان کشتی فرنگی ترکیه در المپیک پاریس حضور نخواهد داشت.

 این خبر در واپسین ساعات معرفی کشتی‌گیران به اتحادیه جهانی کشتی برای رقابت در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس مخابره شد و استوری کایالپ هم در تأیید این ماجرا، مزیر بر علت شد تا شوک بزرگی به کشتی فرنگی جهان در وزن حساس و مهم فوق سنگین وارد شود. کایالپ مدعی شد به دلیل دیروقت بودن زمان اعتراض به UWW، دیگر حضور او در المپیک ۲۰۲۴ تحت هیچ شرایطی ممکن نیست.

 او که در تورنمنت اخیر رنکینگ‌دار اتحادیه جهانی در برابر امین هدایتی، نفر دوم وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران شکست سختی را تجربه کرده بود و از نظر آمادگی شرایط خوبی هم نداشت، با این حال یکی از رقبای امین میرزازاده، نفر المپیکی کشتی فرنگی کشورمان در آوردگاه بازی‌های ۲۰۲۴ پاریس به شمار می‌رفت که حالا دیگر خبری از چهارمین المپیک او نخواهد بود.

 کایالپ ۳۴ساله با انتشار بیانیه‌ای گفت: «علی‌رغم تمام مراقبت‌های حرفه‌ای که در طول ۲۴ سال فعالیت موفق ورزشی پاکِ خودم نشان داده‌ام، در مرحله آماده‌سازی نهایی المپیک با وضعیت ناگواری روبه‌رو هستم و می‌خواستم با صداقت همیشگی قبل از اینکه رسانه‌ای بخواهد چیزی دراین‌خصوص اعلام کند، شما را در جریان همه چیز قرار بدهم به دلیل افزایش درد بابت سوت کشیدن گوشم، سرگیجه و سردرد در چند وقت اخیر، مداخله فوری پزشکی انجام شد.

 در طول دوران حرفه‌ای‌ام تمام توجه و مراقبت لازم را در تمام جنبه‌های زندگی‌ام نشان داده‌ام. من بدون تأیید متخصصان در مورد غذایی که مصرف می‌کنم یا مسکن‌هایی که استفاده می‌کنم، عمل نکرده‌ام. این توجه به جزئیات در جامعه ورزش نیز به‌خوبی شناخته شده است. روند درمانی‌ام را با نسخه‌ای که پزشک برایم نوشته بود و با مشورت پزشک ورزشی‌ام به‌صورت کتبی و شفاهی و با آگاهی حرفه‌ای، آغاز کردم.

در نتیجه درمان اشتباهی که طی این فرایند درمانی که توسط پزشک ورزشی‌ام تأیید شده بود، از سوی مسئولان اتحادیه جهانی کشتی (UWW) از شرکت در مسابقات ورزشی محروم شدم؛ بنابراین، من با این خطر مواجه هستم که نتوانم در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شرکت کنم. ما مبارزه قانونی خود را برای این بی‌عدالتی که در دوران ورزشی پاکم متحمل شده‌ام، آغاز کرده‌ایم.»

 با این شرایط گنو پتریاشویلی گرجستانی و میخایین لوپس کوبایی از رقبای اصلی امین میرزازاده به شمار می‌روند و شیر گتوند اگر چه یکی از مهم‌ترین رقبای خود را در فرانسه نمی‌بیند؛ اما در برابر قهرمانان جهان و المپیک، کار سختی در پیش خواهد داشت.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از