حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

امام جمعه بندرلنگه تأکید کرد:

رفع چالش‌های اقتصادی راه مقابله با جنگ شناختی

رفع چالش‌های اقتصادی راه مقابله با جنگ شناختی

امام جمعه بندرلنگه گفت: امروز یکی از مهم‌ترین راه‌های مبارزه با جنگ شناختی، تلاش برای رفع چالش‌های اقتصادی موجود در زندگی مردم است چراکه دشمن به دلیل مشکلات موجود امیدوار است.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته شهرستان اظهار کرد: از ویژگی‌هایی که برای فرد مؤمن و متقی در آیات و روایات ذکر شده عفت و عفاف است، امیر المومنین علی (ع) در خطبه متقین می‌فرماید: «انفسهم عفیفه» «از صفات مؤمن آن است که نفسش عفیف باشد، رها و یله نباشد».

امام جمعه شهرستان بندرلنگه افزود: تمام صفات حسنه، منشأ آن عفت نفس است. کسی که عفت نفس داشته باشد، سخاوت وجود، رضا، خشوع و تفکر را هم خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین شریفی با بیان اینکه عفاف یعنی بازدارندگی، خودکنترلی و غلبه بر شهوات، تصریح کرد: عفاف به معنی کنترل و زمام نفس خود را دردست گرفتن است.

 وی در خطبه دوم این هفته ابراز داشت: در جنگ شناختی، اعتقادات، نگرش‌ها و رفتار نخبگان و عامه جامعه هدف قرار می‌گیرد، از اهداف جنگ شناختی این است که ایمان را از بین ببرند،امید را تضعیف کنند، «ما نمی‌توانیم» را القاء کنند، القای ناکارآمدی و اطلاعات و اخبار گمراه کننده را تزریق کنند.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه گفت: امروز یکی از مهم‌ترین راه‌های مبارزه با جنگ شناختی، تلاش برای رفع چالش‌های اقتصادی موجود در زندگی مردم است، چراکه دشمن به دلیل مشکلات موجود امیدوار است.

شریفی ادامه داد: اگر از مشکلات جامعه گره‌گشایی شود اصل راهبردی دشمن در جنگ شناختی شکست می‌خورد.

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت آیت‌الله مدرس اذعان داشت: مجلس تراز جمهوری اسلامی باید مجلس مدرس‌محور باشد، مجلس تراز جمهوری اسلامی مجلسی است که نمایندگان آن متدین باشند زیرا بی‌دینی و بی‌تقوایی، انسان را آسیب‌پذیر می‌کند، نماینده مجلس همچنین باید کارآمد باشد یعنی وظایف و تکالیف خود را به خوبی انجام دهد.

امام جمعه شهرستان بندرلنگه ادامه داد: نماینده مجلس بایددلسوز باشد وام‌دار ثروتمندان و قدرتمندان نباشد و به طبقات محروم جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشد. وی باید شجاعت داشته باشد کسی که در برابر اخم و سروصدای دشمن امضا و پایش می‌لرزد نمی‌توان به او اعتماد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شریفی در ادامه افزود: در نظام جمهوری اسلامی دانشجویان که طبقه پیشرو، پیشاهنگ و زبده اجتماع هستند، باید در سازندگی آینده و ترسیم حرکت عمومی جامعه بیش از جاهای دیگر نقش و اثر داشته باشند. این تاثیر با دو عامل تحقق پیدا می‌کند؛ خوب درس بخوانند و علم بیاموزند و باید دانشگاه و دانشجو از جهت فکری و سیاسی انقلابی باشد ،انقلابی فکر کند، انقلابی تحصیل کند و انقلابی عمل کند.

امام جمعه بندرلنگه گفت: عملیات طوفان الأقصی سنگین‌ترین شکست تاریخ ۷۵ ساله رژیم جعلی صهیونیستی بود که شکست غیر قابل ترمیمی را به صهیونیست‌ها و حامیان آنها تحمیل کرد، طوفان الأقصی علاوه بر نشان دادن ضعف قدرت رژیم پوشالی و بی آبرو کردن فرهنگ، تمدن، حقوق بشر و دموکراسی غربی، نقشه آمریکا را برای تشکیل خاورمیانه جدید به کلی ناکام کرد و جغرافیای سیاسی منطقه به نفع مقاومت در حال شکل‌گیری است که آمریکازدایی خصوصیت اصلی نقشه جدید است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از