حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

«هرمز» گزارش می‌دهد؛

راه امام حسین(ع) عزت آفرین است

راه امام حسین(ع) عزت آفرین است

امام حسین (ع) به جهانیان آموخت که برای مقابله با ظلم باید مقابله کرد و راهش عزت‌آفرین برای همه جهانیان است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، شب عاشورا شب اندوه و آخرین شبی که بهترین خلق دنیا یعنی سیدالشهدا و ۷۲  عاشقی که جان خود را برای جانان گذاشتند.

به‌راستی که عبادت خدا بهترین شیوه بندگی است و حسین‌بن‌علی(ع) این شب را برای رازونیاز قرارداد تا آخرین شب برای او برای عبادت و رستگاری بر روی زمین هست.

فردای صبح عاشورا بهترین نقطه تحقق «الهی رضا برضاک» در این عالم نوا خواهد انداخت و خون بهترین‌ها در دنیا که نشان مردانگی و آزادگی را در عالم به ودیعه گذاشتند.

واقعه عاشورا در تاریخ جاودانه شد و توانست عامل وحدت انسان‌های آزاده برای ستیز با ظالمان باشد و تا جایی که برخی از انقلاب‌های امروز نشأت گرفته از این واقعه است.

واقعه عاشورا تاریخ‌ساز برای جهان است

حجت‌الاسلام عظیم سقایی در باره عاشورا می‌گوید: واقعه عاشورا یک حادثه صرف سیاسی نیست؛ بلکه در عاشورا تمام اندیشه اجتماعی، فرهنگی و غیره را در برمی‌گیرد.

وی افزود: امام حسین(ع) در قیام خود که مکتب‌ساز است از منظر سیاسی با فردی سرو و کار دارد که هیچ از اسلام آشنایی ندارد و برای هوا و هوس خود تکیه بر جایگاه خلافت زده و با ظلم و جور با مردم حکومت می‌کند و دین خدا را به بیراهه سوق می‌دهد.

کارشناس مذهبی ادامه داد: از طرف دیگر امام (ع) می‌خواهد برای اصلاح دین جدش رسول خدا بهترین راه هجرت است تا برای مردمان آن زمان فهمیده شود و از سوی دیگر امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر که بزرگ‌ترین آن ولایت و امامت است  نیز احیا شود.

سقایی ادامه داد: عاشورا نقشی را در دنیا ایفا کرد که بعدازاین واقعه همه قیام‌های اصلاحی در آن زمان اتفاق افتاد و بنیان حکومت بنی‌امیه متزلزل شد.

باز این چه شور است که در خلق عالم است که همه ساعت‌ها به عقب‌افتاده و همه دنیا با نگاهی دیگر به این ساعات تاریخ نظاره کرد و بانوانی نقش‌آفرینی می‌کند که تاریخ را به حیرت خود در صبر و تحمل پرآوازه می‌کند.

حضرت زینب (س) جاودانگی عاشورا را تضمین کرد و مأموریت خود برای تبلیغ عاشورا و افشاسازی چهره به وجود آوردندگان را رسوا کرد.

حجت‌الاسلام محمدجواد داوری کارشناس مذهبی گفت: رسالت حضرت زینب (س) در واقعه عاشورا بعدازاین ماجرا قابل‌مشاهده است که به‌خوبی می‌تواند همه را منسجم کند و با صبر تسلای دل اسیران شود.

وی افزود: در ماجرای ورود اسیران به کوفه و شام با سخنرانی‌های افشاگرانه این ظلم به خاندان پیامبر را به‌خوبی تبیین می‌کند.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: علاوه بر نقش احیاگری، بازیگر قدرت و اقتدار واقعه‌ای است که در تاریخ جاودانه شد و توانست دستگاه ظلم و جور یزید را سست کند.

داوری خاطرنشان کرد: راه امام حسین (ع) نه‌تنها برای مسلمانان است؛ بلکه برای آزادی‌خواهان جهان بهترین راه و روش برای مقابله با ظلم است و تاریخ نشان داده هر کس راه حسین را انتخاب کرده است عزت را برای خود به ارمغان آورده است.

انتهای خبر/ 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از