حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

امام‌جمعه بندرخمیر:

دولت چهاردهم باید مردم را از خودش بداند

دولت چهاردهم باید مردم را از خودش بداند

امام‌جمعه شهرستان بندرخمیر گفت: دولت چهاردهم باید مردم را از خودش بداند و شبانه روز برای پر کردن خلأها تلاش کند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین شعیب صالحی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: امروز پنجم مردادماه، سالروز اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ به امامت آیت‌الله طالقانی در کشور است، ضمن یاد و خاطره همه علما که آجری روی آجر گذاشتند و از این امانت الهی به اقتضاء توانشان دفاع کردند و و صیانت کردند  خداوندروح همه‌ی زحمت‌کشان و تلاشگران در این عرصه را رحمت کند.

وی افزود: به زودی دولت چهاردهم مستقر خواهد شد رئیس‌جمهور منتخب رسماً کار خودش را شروع خواهد کرد. یکی از برکات انقلاب اسلامی مدیریت و حاکمیت مردم محور بودن انقلاب اسلامی است یعنی مردم نسبت به آن چیزی که انتخاب می‌کنند در کشور بالاخره امید دارند و این حاکمیت و رای و نظر مردم در همه انقلاب اسلامی گاهی برای کشور ممکن است هزینه، فتنه‌ها و تلاش‌هایی را ایجاد کرده باشد اما جمهوری اسلامی و نظام اسلامی خودش را مقید به دفاع از  نظر و رأی مردم می‌کند.

امام جمعه بندرخمیر مطرح کرد: اکنون که دولت چهاردهم بر سر کار خواهند نشست و شروع به کار خواهند کرد یک اتفاق ویژه را با خودش به همراه دارد آن هم این است که همزمان  با شروع مجلس دوازدهم شروع به کار خواهد کرد و این دو رکن ارزشمند و تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز گاهی در کشور اگر همان‌طور که مطابق فرمایشات رهبر معظم انقلاب و خواستگاه مردم، همدلی را سر فصل قرار بدهند در همه اتفاقات و جهات مرتبط با دولت مجلس شوری اسلامی است قطعا می‌تواند دستاورد بزرگ و مهمی را در کشور ایجاد کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر دولت چهاردهم بخواهد در جهت منفعیات مردم و نظام تلاش‌هایی را داشته باشد باید بداند که با مجلس باید همکاری کند، مجلس شوری اسلامی اگر بخواهد به رسالت نمایندگی خودش از مردم عمل کند باید بداند که با دولت همکاری کند و این همدلی را و اینکه دو عرصه مهم را جز عملکرد نظام رسالتی خودشان بدانند می‌توانید برای مردم دلنشین باشد و کارها را بهتر پیش ببرد.

صالحی بیان کرد: نکته‌ای که در مورد دولت چهاردهم باید عرض کنیم این است که دولتی باشد که مردم را از خودش بداند و در مسیر حمایت خودش بداند، آن کسانی که برای مردم سرکار خواهند آمد باید عهد اولیه این باشد که تلاش شب و روزشان این باشد که خلأها را پر کنند.

وی خاطرنشان کرد: دولت چهاردهم در حوزه اقتصاد و  معیشت مردم که امروزه یکی از مشکلات مهم کشور است که تقریباً شعار رئیس‌جمهور منتخب هم محور  و موضوع همین جهت‌ها بود. آن کسی که بر سر کار می آید باید شاخصه‌های مهمی داشته باشد که شاخصه‌های آن، مکرر و مستمر در بیان امام جامعه و زبان مردم و منطبق با نیاز کشور باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از