حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

رئیس‌ کل دادگستری هرمزگان:

دادگاه صلح جزیره کیش راه‌اندازی شد

دادگاه صلح جزیره کیش راه‌اندازی شد

رئیس‌ کل دادگستری هرمزگان از راه‌اندازی دو شعبه دادگاه صلح در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» به نقل از روابط‌عمومی دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی گفت: باتوجه‌به اجرای قانون جدید شورای حل اختلاف در استان هرمزگان از امروز دو شعبه دادگاه صلح در جزیره کیش راه‌اندازی شده و فعالیت خود را آغاز نموده است.

وی افزود: در معیت شعب دادگاه صلح شوراهای حل اختلاف نیز فعال هستند.

رئیس‌ کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: دادگاه صلح، صلاحیت رسیدگی به دعاوی مالی تا ۱٠٠ میلیون تومان، دعاوی در خصوص جهیزیه، مهریه و نفقه، دعاوی حصر وراثت، دعاوی در خصوص اصلاح شناسنامه و مدرک تحصیلی و دیگر موارد مندرج در ماده ۱۲ قانون شوراهای حل اختلاف را بر عهده دارد.

 قهرمانی همچنین با بیان اینکه از روز نهم مردادماه اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف با محوریت اعمال صلاحیت دادگاه‌های صلح در ۱۱ حوزه قضایی استان هرمزگان آغاز شده است اعلام کرد:  در هفت حوزه باقیمانده نیز مقدمات لازم فراهم شده و با هماهنگی معاونت اول قوه قضائیه به‌زودی دادگاه‌های صلح در حوزه‌های قضایی مذکور نیز راه‌اندازی می‌شود.

وی تأکید کرد: هم در دادگاه‌های صلح و هم شوراهای حل اختلاف سیاست کاری، اصلاح ذات البین و ایجاد مصالحه است و تأکید شده است که همکاران ما از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کنند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از