حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان:

خرید تضمینی گندم هرمزگان به ۴۰هزار تن رسید

خرید تضمینی گندم هرمزگان به ۴۰هزار تن رسید

رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان با اشاره به اینکه گندم کشاورزان هرمزگانی در ۱۱ مرکز، خرید تضمینی می‌شود، گفت: خرید تضمینی این محصول توسط شبکه تعاون روستایی استان تاکنون به ۴۰ هزار تن رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ به نقل از ایرنا؛ محمدرضا ماندگاری اظهار کرد: ۳۷ هزار تن از گندم‌های خریداری شده به سیلوها و انبارهای نگهداری گندم در استان تحویل شده است و ما تلاشمان بر این است تا شرایط مطلوبی را در فرایند خرید گندم شاهد باشیم.

 وی بیان کرد: تاکنون ۳۵ هزار تن از گندم‌های خریداری شده توسط کاربرهای مراکز خرید در سامانه ثبت شده است و همچنین میزان ۱۰ هزار تن گندم نیز جهت پرداخت مطالبات گندم‌کاران به بانک ارسال شده است و به‌زودی نخستین واریزی انجام می‌شود.

 رئیس اداره بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان اظهار کرد: خرید تضمینی گندم در مراکز تعاون روستایی استان از نیمه فروردین‌ماه امسال آغاز شده و تا پایان فصل برداشت (خردادماه) ادامه دارد.

 ماندگاری یادآور شد: «گهکم، فارغان، تاشکوییه، شمیل، آشکارا و احمدی» در حاجی‌آباد، «هشتبندی و تیرور» در میناب، «زیارتعلی» در رودان، بستک و پارسیان از ۱۱ مراکزی بوده که خرید تضمینی گندم دارند.

 هر کیلوگرم گندم معمولی به قیمت ۱۷۵ هزار ریال و گندم دروم ۱۸۰ هزار ریال از کشاورزان هرمزگانی خریداری می‌شود.

 گندم در هرمزگان از ۱۵ آبان تا ۱۵ بهمن هر سال کشت شده و برداشت این محصول نیز از امسال از هشتم فروردین با حضور وزیر جهاد کشاورزی در استان آغاز شده و تا نیمه خرداد ادامه دارد.

 سطح زیرکشت گندم در هرمزگان ۱۷ هزار هکتار است و پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری بیش از ۷۰ هزار تن از این محصول برداشت شود.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از