حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

حضرت زینب (س) الگویی کامل برای بانوان است
مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان:

حضرت زینب (س) الگویی کامل برای بانوان است

مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان گفت: هر کدام از بانوان در قیام عاشورا نقش داشتند و در کنار همه اینها حضرت زینب (س) بودند که نقش مهمی در الگو بودن زنان چه در قیام عاشورا و چه بعد از آن داشتند.

محدثه درویشی در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» اظهار کرد: حضرت زینب (س)، حضرت زهرا (س) و حضرت خدیجه (س) نمونه کامل یک زن مسلمان و الگو برای همه زنان عالم هستند.
 وی مطرح کرد: بانوانی نیز وجود دارد که در قرآن از آنها نام برده شده که در تبیین دین و مسائل سیاسی دوران خودشان نقش داشته‌اند؛ حضرت خدیجه (س) هنگامی که همسر پیامبر (ص) می‌شوند هم به‌عنوان بانوی خانه و هم پشتوانه اقتصادی برای اسلام بودند که این نیز نشان می‌دهد که این بانوی بزرگوار می‌تواند الگویی برای زنان کارآفرین کشورمان باشد.
  مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان بیان کرد: حضرت خدیجه (س) عفاف، حجاب، متانت و همسرداری همه این‌ها را دارد و در کنارش نقش سیاسی و اجتماعی نیز داشت.
  درویشی بیان کرد: زن و مرد خلقتشان یکی و یکسان است و با حضور اجتماعی هر کدام از آن‌ها در جامعه نقششان تبیین و مشخص می‌شود.
  وی افزود: زن به‌عنوان همسر و مادر در خانواده نقش می‌گیرد؛ اما در نیازها، انسانیت، اخلاق و بندگی با مرد برابر است و همان‌گونه که قیام عاشورا بانوان ما نقش داشته‌اند و سناریویی برای آنها وجود دارد.
 مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان تصریح کرد: هر کدام از بانوان در قیام عاشورا نقش داشتند و در کنار همه اینها حضرت زینب (س) بودند که نقش مهمی در الگو بودن زنان چه در قیام عاشورا و چه بعد از آن داشتند.
 درویشی ادامه داد: بانوان حاضر در قیام عاشورا این حادثه زیبا اما غم‌انگیز را برای همگان مطرح کردند و وجود بابرکت زنان و کودکان این قیام را ماندگار کرد و می‌بینیم در مراسم اربعین هر ساله افرادی که حتی مسلمان نیستند در این مراسم شرکت می‌کنند.
 وی خاطرنشان کرد: قطعاً اگر در این حادثه حضور یک زن تأثیرگذار وجود نداشت این اتفاق نمی‌افتاد و همان‌گونه که در تاریخ خوانده‌ایم حضرت زینب (س) در کنار برادر بودن را شرط ازدواجش قرار داده است و این شرط نشان می‌دهد که توانمندی خودشان را در الگو بودن دیده است.
 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از