حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

ائمه جمعه هرمزگان:

جمعیت مسئله مهم امروز کشور است

جمعیت مسئله مهم امروز کشور است

ائمه جمعه هرمزگان گفتند: جمعیت یکی از مسائل مهم کشور به شمار می‌رود که مسئولان برای اجرای سیاست‌های ابلاغی آن اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ ائمه جمعه هرمزگان گفتند: جمعیت یکی از مسائل مهم کشور به شمار می‌رود که مسئولان برای اجرای سیاست‌های ابلاغی آن اهتمام ویژه داشته باشند.
جمعیت موهبتی که قدرت می‌آورد

امام‌جمعه بندرعباس تصریح کرد: جمعیت یک موهبت الهی است که قدرت می‌آورد و سیاست غرب این است که جوانی جمعیت را از جامعه ما بگیرد.

عبادی‌زاده مطرح کرد: شغل نباید مانع فرزند آوری شود و مسئولان باید چاره بیندیشند برای دستگاه‌های دولتی در نقاط مختلف شهر مهدکودک ویژه آنان راه‌اندازی شود.

وی بیان کرد: مسیر بومی گزینی در صنایع استان رو به رشد است اما همچنان نیاز به پیگیری دارد.

امام‌جمعه بندرعباس تصریح کرد: دولت در جزایر، روستا و مرزهای استانی سرمایه‌گذاری برای رشد جمعیت داشته باشد که این امر تاکید مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نیز است.


مسئله جمعیت ابَر بحران قرن است

حجت‌الاسلام بارانی با اشاره به روز ملی جمعیت گفت: مسئله جمعیت ابَر بحران قرن است که متاسفانه کشور ما نیز در معرض این بحران بزرگ قرار دارد در حالی که جوانی جمعیت هم موثر در تحکیم نهاد خانواده و هم یکی از مهمترین مولفه‌های قدرت ملی در هر کشوری است.

امام جمعه رودان با بیان هشدارهای حکیمانه رهبر عالیقدر انقلاب عنوان کرد: مساله جمعیت از ضروری‌ترین فرائض مسئولان و مردم و یک سیاست حیاتی است که برای رسیدن به ایران قوی باید محقق شود که امیدوارم با اجرای دقیق قانون جوانی جمعیت و ایجاد گفتمان عمومی در جامعه و کشور ما از این خطر نجات یابد.


اجرای لاک‌پشتی قانون جوانی جمعیت

حجت‌الاسلام احمد خلیلی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته سیریک، با اشاره به تهدیدات پیری جمعیت در جامعه اظهار داشت: سیاست‌های تشویقی دولت برای قانون جوانی جمعیتی لاک‌پشتی پیش می‌رود، و هر روزی که وام ازدواج برای یک جوان به تأخیر می‌افتد، یقیناً یک روز از اجرای قانون جوانی جمعیت به عقب برمی‌گردد.
 
 حجت‌الاسلام خلیلی با بیان اینکه، در زمانی که رسانه‌های بیگانه به دنبال این هستند که بنیان خانواده را به چالش بکشانند، گفتمان‌سازی می‌تواند این نقشه دشمنان را خنثی کند، افزود: توجه به ساختار جمعیتی در نسل‌های آتی نیاز دارد که دولت به ترویج ازدواج آسان، اصلاح بینش و رفتارهای خانواده در موضوع فرزندآوری، و همچنین مطالبه‌گری اصولی در موضوع افزایش جمعیتی از سوی مردم، تسهیلات و اعتبار نیز توجه ویژه داشته باشد تا نسل جوان به‌راحتی به فرزندآوری توجه کند و داشتن فرزند جزو برنامه‌های سال‌های ابتدایی تشکیل هر خانواده باشد.


 وی با اشاره به تسهیلات حمایتی برای فرزندآوری اظهار داشت: جوانان سیریکی باید پشتوانه حمایتی برای ازدواج و فرزندآوری صحیح داشته باشند تا با برنامه‌ریزی قانون جوانی جمعیت به بار بنشیند، ولی متأسفانه در این شهرستان هنوز در اجرای سیاست‌های افزایش جمعیت جوانی هیچ‌گونه زمینی برای این خانواده‌ها واگذار نشده است، پس انتظار نداشته باشید که افزایش جمعیتی در سیریک پیش بیاید.

 وی با بیان اینکه، گفتمان و روشنگری در تحقق جوانی جمعیت اثرگذار است، تصریح کرد: سیاست گفتمان و روشنگری در ترویج فرهنگ فرزندآوری و تحقق جوانی جمعیت می‌تواند اثرگذار باشد.

امروز مسئله اول کشور جمعیت است

امام جمعه بندرخمیر  با اشاره به‌روز ملی جمعیت تصریح کرد: امروز مسئله اول کشور و اولویت اول نظام مسئله جمعیت است خطری که کشور تهدید می‌کند مسئله جمعیت است.
 
 امام‌جمعه بندرخمیر گفت: اگر با این فرهنگ غلط که کم اولادی در کشور ادامه پیدا کند قطعاً سال‌های بعد کشور دچار مشکلاتی خواهد شد.

فتح خرمشهر فتح‌الفتوح بود

 امام‌جمعه کیش گفت: همه ما برای این مؤلفه قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی باید ان‌شاءالله تلاش کنیم و مسئله سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر است روز مقاومت ایثار و پیروزی و سوم خرداد مسئله بسیار مهم و حساسی است که دشمن آمده بود تا اینکه بماند در دیوارهای خرمشهر نوشتند که ما آمدیم تا بمانیم نیامده بودند که بروند.
 
 وی تأکید کرد: حتی اسمش را هم عوض کرده بودند و می‌خواستند بگیرند و تصرف و آن مشکلاتی که در زمان قاجاریه و پهلوی به وجود آمد در انقلاب اسلامی به وجود بیاورند؛ اما با دلاورمردی‌ها ایثار اخلاص و مجاهدت جوانان عزیز ما یک وجب از خاک جمهوری اسلامی داده نشد و مقاومت کردند و پیروزی به دست آوردند و فتح خرمشهر هم فتح‌الفتوح بود و هم مقدمه فتوحات دیگر هم مقدمه فتوحات در جنگ و جهاد و باعث عقب‌نشینی رژیم بعث عراق و حامیانش شده بود.

مسئولان باید جهادی وارد میدان شوند

حجت‌الاسلام عبدالحجت احمدی ظهر امروز در نماز جمعه بخش رودخانه شهرستان رودان در حضور نماینده شرق هرمزگان اظهار کرد: این ملت رشید، فهیم و شهیدپرور هر زمان که احساس کردند نظامشان و انقلابشان به حمایت از آن‌ها داشته تمام قد به میدان آمده، هیچ مشکلی و قدرتی نتوانسته است سد راه این عزیزان شود و در نقش خودشان سنگ تمام گذاشته‌اند و لذا توقع و انتظار مردم از حضرتعالی و سایر نمایندگان و مسئولان این عصر این است که جهادی و بسیجی‌وار تر وارد میدان شوید تا مردم ان‌شاءالله شاهد رودخانه‌ای سرافراز و سربلند در شهرشان شوند.


وی افزود: لذا بنابر وظیفه دینی که بر عهده دارم به عنوان یک رودخانه‌ای انتظارات و توقعات به محضر هاشمی اولاً اراده مردم این بخش را نسبت خودتان دیدید و شما در قبال تک تک ما در این ملت و این مردم نجیب مسئولان و باید پاسخگو این عزیزان باشید و توقع و انتظار مردم شریف و نجیب ما در وهله اول ضمن تشکر از تمام زحماتی که تا به امروز نسبت به این امر کشیده شده تبدیل بخش به شهرستان است اما همچنان در پیچ و خم اداری باقی مانده پس خواهش داریم پیگیر این آرزو دیرینه مردم شریف و نجیب بخش باشید چرا که با حل این موضوع انتقال بحش به شهرستان بخش اعظمی از مشکلات ما حل خواهد شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از