حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/06/12 | 2024/09/02

Logo

فعال فرهنگی و اجتماعی هرمزگان:

جای خالی تفریحات دریایی در ساحل بندرعباس

جای خالی تفریحات دریایی در ساحل بندرعباس

فعال فرهنگی و اجتماعی هرمزگان گفت: متأسفانه تفریحات دریایی در هرمزگان بیشتر در جزیره قشم و کیش متمرکز شده است و در شهر بندرعباس به‌عنوان نگین و مرکز خلیج‌فارس خبری از تفریحات دریایی مفرح نیست.

شعیب صالحی در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز» اظهار کرد: استان هرمزگان با دو دریای بزرگ خلیج‌فارس و عمان همجوار است و این نعمت بسیار بزرگی است که خداوند به مردم خطه جنوب داده است.

 وی مطرح کرد: دریا نعمتی عظیم بوده که جوامع مختلف از آن برای آبادانی هر چه بیشتر از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استفاده می‌کنند و از طریق صیادی گرفته تا تفریحات دریایی و تجارت کسب روزی از دریا می‌کنند.

 فعال فرهنگی و اجتماعی هرمزگان بیان کرد: یکی از راه‌های درآمدزا و پرسود از طریق دریا راه‌اندازی تفریحات دریایی است که علاوه بر ایجاد اشتغال درآمد خوبی را نیز دارد.

 صالحی اظهار کرد: جزیره قشم و کیش در هرمزگان از مهم‌ترین شهرها از لحاظ تفریحات دریایی است و با رفتن به این دو جزیره می‌توان بهترین تفریحات دریا داشته باشید از غواصی در زیر دریا گرفته تا مشاهده رقص زیبای دلفین‌ها در وسط خلیج‌فارس.

 وی ادامه داد: هر ساله گردشگران فراوانی از سراسر کشور و حتی خارج از کشور برای دیدن زیبایی‌های دریا به هرمزگان سفر می‌کنند.

 فعال فرهنگی و اجتماعی هرمزگان بیان کرد: متأسفانه تفریحات دریایی در هرمزگان بیشتر در جزیره قشم و کیش متمرکز شده است و در شهر بندرعباس به‌عنوان نگین و مرکز خلیج‌فارس خبری از تفریحات دریایی مفرح نیست و در ساحل آن به راه‌اندازی قایق‌سواری، جت سواری و موتورسواری بسنده شده است.

 صالحی بیان کرد: با رونق تفریحات دریایی در ساحل بندرعباس علاوه بر اینکه می‌تواند بیش از پیش باعث جذب گردشگر باشد میزان بیکاری را نیز می‌تواند به‌صورت چشمگیری کاهش دهد.

 وی خاطرنشان کرد: از دولت چهاردهم می‌خواهیم که به توسعه سواحل که تأکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز است توجه ویژه‌ای داشته باشد و تفریحات دریایی را نیز در سایر شهرها و جزایر هرمزگان افزایش دهد.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از