حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان خبر داد:

تضمین سلامت آب شرب با اجرای برنامه ایمنی

تضمین سلامت آب شرب با اجرای برنامه ایمنی

مدیرعامل آب و فاضلاب استان هرمزگان گفت: اجرای برنامه ایمنی آب در استان هرمزگان؛ گامی بزرگ به سوی تضمین سلامت آب شرب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان، عبدالحمید حمزه پور اظهار کرد: در راستای تلاش‌های مستمر برای ارتقاء کیفیت آب آشامیدنی، شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان، برنامه جهانی ایمنی آب (Water Safety Plan)، توصیه‌شده توسط سازمان جهانی بهداشت، در دستور کار قرار داده و در حال پیاده‌سازی است.

 وی با بیان اینکه برنامه مذکور بر مبنای مدیریت ریسک و با رویکرد پیشگیرانه طراحی شده، به منظور شناسایی و کاهش تهدیدهای مرتبط با آب شرب در تمامی مراحل زنجیره تامین و توزیع آب، از حوضه آبریز تا مصرف‌کننده نهایی، اجرا می‌شود، گفت: کمیته فنی متشکل از نمایندگانی از اداره کل حفاظت محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای و دیگر ذینفعان، مسئولیت پیشبرد این برنامه را بر عهده دارد.

 به گفته مدیرعامل آب و فاضل بستان هرمزگان، هدف از این همکاری متقابل، شناسایی و پیشگیری از هرگونه تهدید و آلودگی منابع آبی است.

حمزه‌پور تصریح کرد: تاکنون، ۶ شهر و چهار روستا در استان هرمزگان در حال اجرای این برنامه هستند و از این تعداد، سه شهر و دو روستا موفق به کسب گواهینامه برنامه ایمنی آب شده‌اند. با اجرای کامل این برنامه، انتظار می‌رود که کیفیت آب شرب از مرحله کنترل به تضمین ارتقاء یابد و از بروز بحران‌های کیفی به طور قابل توجهی پیشگیری شود. 

به گفته وی، کارگروه‌های فنی برنامه ایمنی آب در استان‌ها، وظیفه دارند تا از دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه، اقدامات پیشگیرانه‌ای را مطالبه کنند که به جلوگیری از آلودگی منابع آبی کمک می‌کند.

 مدیرعامل آب و فاضلاب استان هرمزگان گفت: این اقدامات با هدف افزایش آگاهی مسئولین و تأثیرگذاری بر سلامت شهروندان صورت می‌گیرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از