حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان مطرح کرد:

بهره‌برداری از ۴۵۰ کلاس برای سال تحصیلی جدید

بهره‌برداری از ۴۵۰ کلاس برای سال تحصیلی جدید

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه ۴۵۰ کلاس درس برای سال تحصیلی جدید آماده بهره‌برداری است ، گفت: همچنین شاهد رشد ۱۳۰ درصدی جذب معلم در سال تحصیلی جدید خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمز به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان، محمد قویدل، در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان برگزار شد گفت: ۴۵۰ کلاس درس برای سال تحصیلی جدید آماده بهره‌برداری است که با اضافه شدن این فضاهای آموزشی بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز از فضای ایمن برخوردار خواهند شد که اکثریت در شهرستان‌های بندرعباس و قشم واقع است.

وی در ادامه افزود: جذب معلم در هرمزگان در سال تحصیلی جدید نسبت به گذشته ۱۳۰ درصد افزایش یافته است و ۸۰۰ معلم جدیدالاستخدام به مجموعه فرهنگیان استان افزوده خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش همچنین گفت: این معلمان از طریق آزمون‌های دبیری و آموزگاری، کیفیت بخشی و سهمیه استانی جذب شده‌اند.

قویدل بیان کرد: امسال آزمون استخدامی برای جذب ۳۰۰ معلم برای شهرستان بشاگرد و جزایر برگزار شد و نتیجه این آزمون شب گذشته اعلام و کار گزینش آنان نیز به سرعت انجام خواهد شد.

وی گفت : حدود ۳۵۰ معلم جدید از طریق آزمونهای آموزگاری جذب شده اند که کار سازماندهی آنان نیز انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان افزود: هزار معلم نیز از طریق سهمیه فرهنگیان امسال جذب می‌شوند که دوره چهار ساله دانشگاهی را می‌گذرانند.

قویدل بیان کرد: در سال تحصیلی جدید پیش‌بینی می‌شود ۴۳۰ هزار دانش آموز در هرمزگان مشغول به تحصیل شوند در ثبت‌نام پایه اول تا کنون استان رتبه نخست را کسب کرده است.

وی تأکید کرد: در ثبت نام پایه‌های ورودی و میانی نیز هرمزگان جز پنج استان برتر کشور است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان اضافه کرد: ثبت کتاب درسی نیز همچنان ادامه دارد و توزیع به شهرستان‌ها هم در حال انجام است.

قویدل گفت: براساس تاکید استاندار هرمزگان، هنرجویان هنرستان‌های جوار صنعت باید ماهانه از صنایع مرتبط بازدید داشته باشند.

وی در پایان بیان داشت: برای تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی اعتبارات استانی با اولویت به آموزش و پرورش و اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس توزیع شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از