حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

بندر شهید رجایی نگین اقتصادی خلیج‌فارس است
جنوب ایران قلب تپنده واردرات و صادرات کشور؛

بندر شهید رجایی نگین اقتصادی خلیج‌فارس است

بندر شهید رجایی یکی از راهبُردی‌ترین بنادر کشور به شمار می‌رود که روزانه کالاهای اساسی از طریق این منطقه ویژه اقتصادی وارد و به سراسر کشور ارسال می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛  بندر شهید رجایی یکی از راهبُردی‌ترین بنادر کشور به شمار می‌رود که روزانه کالاهای اساسی از طریق این منطقه ویژه اقتصادی وارد و به سراسر کشور ارسال می‌شود.

 هر روز خبری از ورود کالاهای اساسی از روغن گرفته تا گندم، شکر و جو از این بندر پهناور به گوش می‌رسد و این بندر مامنی برای واردات شده است.

 در کنار واردات، کالاهای فراوانی نیز از سراسر کشور به بندر شهید رجایی ارسال می‌شود و از طریق کشتی‌های غول‌پیکر به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

 بندر شهید رجایی دارای ۱۸ انبار سرپوشیده بوده که بیش از ۳۵۰ هزار تن ظرفیت دارد و هیچ محدودیتی برای واردات کالاها در این بندر وجود ندارد.

 بنا بر روابط‌عمومی سازمان بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از پهلودهی نخستین کشتی حامل شکر از ابتدای سال جاری تا کنون در بندر شهید رجایی خبر داد.

 حسین عباس‌نژاد عنوان کرد: یک فروند کشتی حامل ۶۸ هزار تن شکر در اسکله ۱۵ (پایانه کالاهای عمومی و متفرقه) بندر شهید رجایی پهلودهی و درحال تخلیه این محموله است.

 وی با بیان اینکه روزانه شش هزار تن شکر از این کشتی تخلیه می‌شود، ادامه داد: سال گذشته نیز یک فروند کشتی حامل ۶۶ هزار و ۵۹۷ تن شکر در بندر شهید رجایی پهلودهی شد.

 مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون هشت فروند کشتی حامل ۳۸۸ هزار و ۳۸۹ تُن کالای اساسی شامل شکر، روغن (۲ فروند)، برنج، گندم (۲ فروند)، کنجاله سویا و خمیر کاغذ در این بندر پهلودهی شده است.

 منبع مصاحبه سایت بنادر و دریانوردی هرمزگان است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از