حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

در روزهای گرم تابستان صورت می‌گیرد؛

بازار داغ صادرات و واردات در هرمزگان

بازار داغ صادرات و واردات در هرمزگان

استان هرمزگان با دارابودن مراکز مهم اقتصادی، تجاری و بنادر بزرگ و ویژه فعالیت صادرات و واردات در آن رونق دارد و گرمای تابستان این خطه جنوب نیز بر کاهش رونق آن تأثیری نگذاشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ این روزها که گرما به اوج خود رسیده و هوا طاقت‌فرسا شده است در بسیاری از مراکز و ادارات دولتی ساعت ارائه خدمت کاهش یافته و یا تعطیل شده است در هرمزگان تجارت و صادرات و واردات برای ارائه خدمات به هم‌وطنان ادامه دارد.

 گرما و شرجی بالا انگار با زندگی مردم خطه جنوب گره‌ خورده است و در تابستان مردم هرمزگان گرمای بالای ۵۰ درجه را تجربه می‌کنند؛ اما با این حال نمی‌گذارند به تجارت و اقتصاد کشور از طریق واردات و صادرات خدشه‌ای وارد شود.

 روزانه خبرهای فراوانی از صادرات و واردات کالا در بزرگ‌ترین بندر تجاری یعنی بندر شهید رجایی به گوش می‌رسد و این نشان‌دهنده این است که گرمای تابستان نیز باعث توقف فعالیت این بندر بزرگ تجاری نشده است.

 بنا بر گزارش روابط‌عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ در روزهای اخیر یک فروند کِشتی حامل بیش از ۴۳ هزار تن روغن در بندر شهید رجایی پهلودهی شد.

 حسین عباس‌نژاد در این خصوص مطرح کرد: کار تخلیه یک فروند کشتی حامل ۴۳ هزار و ۵۰۰ تن روغن که در اسکله ۲۱ بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران پهلودهی شده، آغاز شد.

 وی با بیان اینکه محموله این کشتی به مخازن خلیج‌فارس انتقال می‌یابد، ابراز امیدواری کرد کار تخلیه روغن‌ها ظرف یک هفته آینده اساسی به پایان برسد.

 مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به پهلودهی چهار فروند کشتی حامل کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی افزود: فروردین‌ماه امسال نیز یک فروند کشتی حامل ۴۳ هزار و ۲۵۱ تُن روغن خوراکی در این بندر پهلو گرفت.

 عباس‌نژاد ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۸۴ هزار و ۹۵۲ تن انواع کالای اساسی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شده که از این میزان ۱۳۷ هزار و ۹۳۱ تن آن گندم، سه هزار و ۵۰۰ تن خمیرکاغذ و مابقی روغن بوده است.

 گفتنی است؛ سال گذشته (۱۴۰۲) نیز یک میلیون و ۱۹۸ هزار و ۷۷۸ تُن انواع کالای اساسی اعم از روغن خوراکی، غلات، کودهای شیمیایی و نهاده‌های دامی در بندر شهید رجایی تخلیه شد که از این میزان یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۱۲ تُن گندم و ۲۵۶ هزار و ۳۴۸ تُن روغن بود.

 بندر شهید رجایی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور دارای ۱۸ باب انبار مسقف به مساحت ۱۳۰ هزار مترمربع، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی، ظرفیت ۱۰۰ هزار تن انواع کالاهای اساسی فله خشک، ۹۰ هزار مترمربع محوطه بارانداز و همچنین تعداد سه پایانه نگه‌داری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تن است.

 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از