حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

یادداشت؛

معیارهای انتخاب اصلح

معیارهای انتخاب اصلح

در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری باید تلاشمان این باشد فردی کاردان، دارای کارنامه درخشان و توانمند در مدیریت اجرایی کشور را انتخاب کنیم.

یعقوب دبیری‌نژاد در یادداشتی اختصاصی برای پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ نوشت: شهیدجمهور در عمر کوتاه خدمت خود، ثابت کرد که با اقدامات جهادی می‌توان بر مشکلات فائق آمد، این شهید عزیز، در جهت خدمت به مردم شریف ایران اسلامی، گام‌های بزرگ، ماندگار و تحول آفرین برداشت، لذا باید به گونه‌ای عمل کنیم که در مراحل مختلف، همانند شهید جمهور و همراهانش، در انتهای اراه خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی، عاقبت به خیر باشیم.

 شهید مخلص و مظلوم، آیت‌الله رئیسی، در مدت سه سال ریاست قوه مجریه، فقط برای رضای خدا، به همگان خدمت کرد و عزتمندانه در این راه به شهادت رسید، ایشان، مدیری کارآمد و در تراز انقلاب اسلامی بود و می‌بایست با قدرت تمام، مسیر جهاد و خدمت این شهید ادامه یابد.

بعد از شهادت رئیس جمهور عزیزمان، آیت‌الله رئیسی، و بر اساس قانون اساسی، می‌بایست ظرف مدت ۵۰ روز، رئیس‌جمهور بعدی توسط مردم انتخاب گردد و دولت جدید امورات کشور را به دست گیرد، لذا انتخابات زودهنگام برگزار می‌شود.

از همین رو، کاندیدای زیادی با سوابق مختلف در این دوره از انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند که در نهایت، با توجه به شرایط انتخابات ریاست‌جمهوری و کسب ۵۰ درصد از آرای مردمی توسط کاندیداها، شورای نگهبان از بین ثبت‌نام‌کنندگان، ۶ نفر را به عنوان کاندیدای حائز شرایط ریاست‌جمهوری برای اداره کشور را صاحب صلاحیت دانستند.

مردم باید از بین ۶ کاندیدای ریاست‌جمهوری که از سلایق و گروه‌های مختلف سیاسی با دیدگاه‌های متفاوت هستند، به یک نفر رأی اعتماد دهند و به عنوان رئیس‌جمهور اصلح انتخاب نمایند تا کشور را اداره کند.

ممکن است هریک از هموطنان، دیدگاه سیاسی مختلف داشته باشند و برای انتخاب کاندیدای ریاست‌جمهوری، دلایلی دارند، اما بدانیم هر یک از ۶ کاندیدای ریاست‌جمهوری که از سوی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شده‌اند بدون شک، افرادی هستند که در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و پایبند به اصول اولیه و قانون اساسی این نظام مقدس هستند، لذا در فضای تخریب‌ها، باید از اینکه کاندیدایی را در خط ولایت یا مخالف این جایگاه بدانیم بپرهیزیم و بیشتر باید به دنبال این باشیم که رئیس‌جمهور آینده را بر اساس ویژگی‌ها و شاخصه‌های مشخص‌شده انتخاب نماییم.

 نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی در برگزاری انتخابات پرشور مهم است، اصحاب رسانه در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، در گام نخست می‌بایست اصل مهم «مشارکت حداکثری» را مدنظر قرار دهند و برای تحقق آن تلاش کنند و از هیچ کوششی دریغ نورزند.

در وهله دوم باید تلاشمان این باشد کاندیدای ریاست‌جمهوری که قرار است با دستان ما انتخاب گردد، فردی کاردان، دارای کارنامه درخشان و توانمند در مدیریت اجرایی کشور به ویژه شرایط بحرانی اقتصاد جهانی به دلیل تحریم‌های ظالمانه باشد و بتواند کشور را در چنین شرایطی به خوبی مدیریت کند.

مردم با اطلاع‌رسانی از طریق مناظره‌های برگزارشده در صدا و سیما و همچنین تبلیغات ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست‌جمهوری، با آگاهی کامل از برنامه‌های کاندیدای موردنظر در حوزه ارتباط بین‌الملل با سایر کشورها، اشتغال، مسکن و ازدواج جوانان، انتخاب اصلح خود را در روز هشتم تیرماه، در پای صندوق‌های رأی داشته باشند.

انتهای یادداشت/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از