حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/05/06 | 2024/07/27

Logo

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:

انتخاب دولت شایسته‌سالار مدنظر قرار گیرد

انتخاب دولت شایسته‌سالار مدنظر قرار گیرد

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: از شاخصه‌های دولت اسلامی شایسته‌سالاری است و باید بر اساس شایستگی و صلاحیت‌ها مناصب را واگذار کنیم و از رویه‌های غلط چشم‌پوشی کنیم.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی زاده ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان بندرعباس ضمن سفارش به تقوای الهی، اظهار کرد: با تسلیت شهادت امام جواد (ع)، دوران امامت این امام همام از جهتی متفاوت با سایر ائمه است، اول اینکه در سن پایین سکان امامت و ولایت را بر عهده گرفت که شبهات زیادی در جامعه ایجاد شد و امام (ع) با منطق قوی افکار عمومی به‌ویژه شیعیان را اقناع و مکرراً پاسخ علمی می‌دادند.

 وی افزود: فضل و علمیت امام جواد علیه‌السلام و استدلال‌ها و پاسخ‌های علمی در مناظرات که مأمون راه می‌انداخت چه مخالفین و موافقین را مجاب کرده بوده و دیگر اینکه مأمون قصد داشت با ازدواج امام (ع) با دخترش امام را از درون کنترل کند.

 نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: تثبیت مسئله امامت با حکمت، دانش و قدرت اقناع و توانایی‌ها و تقوا، مقابله با نحله‌های انحرافی، تفکرات غلط در جامعه آن روز رواج داشت را کنترل و ایستادگی کرد، و با راه‌اندازی تشکیلات وکالت و از همین رهگذر از طریق شبکه وکالت روابط امت با امامت شکل داده که از کارهای مهم امام جواد علیه‌السلام است.

 عبادی زاده ادامه داد: از طرفی امام (ع) با همه شبهات و القائات پاسخگو و اقناع می‌کرد و از حضور خود در دستگاه برای جلوگیری از آزار و اذیت شیعیان بهره جست و امنیتی ایجاد کرد و استفاده کرد و توانست با مبارزات غیرمستقیم در آن روزگار که شیعیان در اقصی‌نقاط جهان گسترش‌یافته بودند را حمایت کند.

 وی همچنین در بخش دیگر به سالروز ازدواج حضرت زهرا (س) و امیر المومنین (ع) و خطاب به مردم توصیه کرد: برطرف‌کردن موانع ازدواج، عدم سخت‌گیری‌ها، جلوگیری از بالارفتن سن ازدواج که جامعه را درگیر کرده و باعث معضلات شده و فراهم‌کردن مسیر ازدواج آسان و کاهش هزینه‌ها افراطی و مصرف‌گرایی بالا از اهدافی است که باید دنبال شود.

 خطیب جمعه بندرعباس به شاخص‌های دولت اسلامی مدنظر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در راستای دولتی تحول‌آفرین گام بردارد، یعنی گرفتار روزمرگی نباشد و در همه عرصه فعالیت و از تک‌بعدی پرهیز کند و پیشرفت متوازن در همه بخش‌های اقتصادی، فرهنگ اجتماعی به‌صورت یکنواخت کار کشور را پیش برد.

 عبادی زاده ادامه داد: گام خود را برای انتخاب دولت شایسته‌سالار برداریم و نه ستاد محور و بر اساس شایستگی و صلاحیت‌ها مناصب را واگذار کنیم و از رویه‌های غلط چشم‌پوشی کنیم.

 وی شاخصه مردمی‌بودن که رئیس‌جمهور شهید معنا کرد را ادامه دهیم و تأکید کرد: در میان مردم بودن، در جریانات و ارتباطات مردمی حضور در میدان داشته باشد و مشکلات را در متن مردم و از نزدیک لمس کند و با گزارش‌دادن فرق می‌کند و مصداق بارز یک رئیس‌جمهور است.

 امام‌جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: دولت مردمی باید نقش میدان ساز و تسهیل گر در امور مردم داشته باشد و مشکلات مردم را طرح و چاره‌اندیشی کنند و دولت قانون‌گرا داشته باشد و در مسیر قانون حرکت کند و از طرفی دولت ساده‌زیست باشد و از تشریفات زائد جلوگیری و سادگی و رضایت توده مردم را مشی خود قرار دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از