حالت تاریک

امروز : شنبه, 1403/02/29 | 2024/05/18

Logo

امام‌جمعه موقت کیش:

امام صادق(ع) محور وحدت مذاهب است

امام صادق(ع) محور وحدت مذاهب است

امام‌جمعه موقت کیش گفت: امام صادق علیه‌السلام در حقیقت می‌تواند به‌عنوان الگو و محور وحدت بین مذاهب اسلامی مطرح شود، چون تمامی مذاهب اسلامی همه ریزه‌خوار علم لایتناهی امام صادق (ع) هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ حجت‌الاسلام حسین حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کیش اظهار کرد: امام صادق علیه‌السلام در حقیقت می‌تواند به‌عنوان الگو و محور وحدت بین مذاهب اسلامی مطرح شود، چون تمامی مذاهب اسلامی همه ریزه‌خوار علم لایتناهی امام صادق (ع) هستند، همه مذاهب به نحوی چهار مذهب اصلی از برادران اهل‌سنت هم به نحوی یا مستقیم و یا غیرمستقیم سر سفره علمی امام صادق علیه‌السلام هستند.
 
 وی افزود: امام صادق (ع) در میان تمامی مسلمین جایگاه بسیار ویژه‌ای از لحاظ علمی دارند، فردا روز شهادت امام صادق علیه‌السلام است که ان‌شاءالله به همین مناسبت مجالس متعددی در جزیره زیبای کیش برگزار می‌شود.
 
 حسینی گفت: ما الان در هفته تکریم جایگاه معلم قرار داریم، معلم در حقیقت مسئول تعلیم و پرورش آینده این مملکت، آینده این نظام و آینده این جامعه است، لذا جایگاه معلم جایگاهی است، بسیار ویژه کارخانه تعلیم‌وتعلم است اولاً تشکر ویژه دارم خدمت همه معلم‌های زحمت‌کش دلسوز و در حقیقت مظلوم ما در جزیره کیش و در جمهوری اسلامی هم تشکر می‌کنم.
 
 وی تأکید کرد: تبریک عرض می‌کنم خدمت معلم های گرامی این روز را در ثانی لازم می‌دانم ما هر سال در روز معلم در هفته معلم برای تشکر از این معلمان عزیز مراسم‌های مختلفی را برنامه‌ریزی کرده و جشن می‌گیرم و هدایایی را به‌عنوان یادگار تقدیم می‌کنیم، اما در حقیقت ما اگر بخواهیم این جایگاه را حفظ کنیم باید تمام تلاشمان را داشته باشیم که مشکلات معلمان عزیز را برطرف کنیم.
 
 حسینی با اشاره به اینکه در روز معلم باید مشکلات معلمان را درک کنیم و آنها را حل کنیم عنوان کرد: تا وقتی که معلم های ما در این جزیره مشکل مسکن دارند، مشکل معیشت دارند، کی می‌تواند به فکر تعلیم‌وتعلم صحیح باشد، نیاز دارد که ما واقعاً تلاش ویژه‌ای را در این موضوع داشته باشیم.
 
 وی ادامه داد: روز معلم روز شهادت اسوه معلمان شهید مطهری رضوان‌الله تعالی علیه است؛ اما گاهی خود این شهید بزرگوار مورد غفلت واقع می‌شود ما بالاخره چون توجه بیشترمان به آن جایگاه معلمین است، تبیین جایگاه تبیین، تبیین روش و منش این شهید بزرگوار به‌عنوان یک الگو به‌عنوان یک اسوه برای معلمان عزیز ما می‌تواند بسیار مفید باشد.
 
 حسینی تصریح کرد: این روزها در آمریکا و در غرب شاهد هستیم که جوانان غربی به میدان آمده‌اند، برای حمایت از مردم غزه و برای محکوم‌کردن، این جنایات رژیم پلید صهیونیستی اول اینکه این نشانه بیداری است، بیداری که مقام معظم رهبری چندین بار به آن اشاره کردند این بیداری الان از کشورهای اسلامی آغاز شده و دارد این بیداری به کشورهای غربی و به قلب آمریکا نفوذ می‌کند. 
 
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از