حالت تاریک

امروز : دوشنبه, 1403/06/12 | 2024/09/02

Logo

امام رئوف صبوری در زندگی را سفارش کرده‌اند
رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد:

امام رئوف صبوری در زندگی را سفارش کرده‌اند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد، دوری از غرور و تکبر، سعه‌صدر داشتن، صبوری، خوب رفتارکردن، گذشت، ایثار و... را از صفات و خصلت‌هایی برشمرد که به توصیه امام رئوف، مردم باید از حضرت محمد مصطفی (ص) یاد بگیرند.

حجت‌الاسلام محمد خانجانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»، ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت امام رضا (ع)، در باب فضیلت آن حضرت گفت: پیغمبر گرامی اسلام (ص) درحالی‌که هنوز پدر و مادر امام رضا (ع) متولد نشده بودند فرمودند که «به‌زودی پاره‌ای از تن من در زمین خراسان دفن می‌شود، هیچ غمگینی او را زیارت نمی‌کند مگر آنکه خدا غمش را زائد می‌کند و هیچ گناهکاری او را زیارت نمی‌کند مگر آنکه خداوند متعال، گناهانش را بیامرزد». 
 
 وی در ادامه افزود: همچنین امام جواد (ع) نیز در خصوص فضیلت زیارت پدر بزرگوارشان، حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) فرموده است: «کسی که قبر پدرم را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود»، همچنین در حدیث دیگری می‌فرماید «هر کس قبر پدرم را عارفاً به حق زیارت کند از طرف خدا بهشت را برای او ضمانت می‌کنم»، همه این احادیث، بیانگر اهمیت زیارت قبر حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) است.
 
 رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد تصریح کرد: امام رضا (ع) نیز در سخنی می‌فرمایند، هیچ مؤمنی، مؤمن واقعی نمی‌شود مگر آنکه در وی سه خصلت یا عادت باشد، یکی از این خصلت‌ها، رازداری است که برگرفته از خصلت خداوند متعال هست، لذا انسان باید آن خصلت را از خداوند یاد بگیرد و در زندگی به کار ببندد.
 
 خانجانی ادامه داد: بنابراین انسان باید اسرار مردم را مخفی نگه دارد و آن را افشا نکند، چراکه حرمت مؤمن همانند خانه خداست، حال تصور کنید اگر خداوند متعال را ما انسان‌ها را فاش می‌کرد چه اتفاقی رخ می‌داد؟ آیا می‌توانستیم به چشمان یکدیگر نگاه کنیم یا به‌راحتی با یکدیگر رفت و آمد داشته باشیم و یا ارتباط برقرار کنیم؟ قطعاً پاسخ این سؤالات خیر است و درصورتی‌که اسرار ما توسط خداوند فاش می‌شد ما هرگز نمی‌توانستیم به این راحتی با یکدیگر در ارتباط باشیم.
 
 وی گفت: امام رضا (ع) همچنین می‌فرمایند خصلتی که انسان باید از پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) یاد بگیرد این است که با مردم مدارا کند و با آنان مهربان باشد، لذا مداراکردن با مردم یکی از خصلت‌هایی است که انسان باید از پیغمبر اکرم بیاموزد و در جامعه عملی کند.
 
 رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد، دوری از غرور و تکبر، سعه‌صدر داشتن، صبوری، خوب رفتارکردن، گذشت، ایثار و... را از دیگر صفات و خصلت‌هایی برشمرد که به توصیه امام رئوف، مردم باید از حضرت محمد مصطفی (ص) یاد بگیرند و در زندگی روزمره خود به کار گیرند.
 
 خانجانی در پایان تأکید کرد: به فرموده امام رضا (ع)، سومین خصلتی که انسان‌ها باید از امام عصر خود بیاموزند اینکه در برابر ضررهای مالی و جسمانی، ایمان خود را حفظ کرده و بی‌تابی نکند و در مقابل همه اتفاقات صبور بوده و به خداوند اعتماد داشته باشند.
 
 انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از