حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/06/11 | 2024/09/01

Logo

امامان‌جمعه هرمزگان:

امام حسین(ع) درس آزادگی داد

امام حسین(ع) درس آزادگی داد

امامان‌جمعه هرمزگان گفتند: ماه محرم درس بزرگ ایستادگی و آزادگی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ امامان‌جمعه هرمزگان گفتند: ماه محرم درس بزرگ ایستادگی و آزادگی است.             

روضه امام حسین(ع) باعث نورانیت می‌شود

امام‌جمعه بندرعباس تأکید کرد: با جلسات حسینی انس بگیرید و محرم برای ما یک آموزه و درس است و این ارتباط نباید از بین برود پیوسته باید باقی بماند و جلسات خانگی روضه امام حسین (ع) باعث نورانیت می‌شود چنانچه تلاوت قران، نماز شب خانه انسان را نورانی می‌کند.

 

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: در این دنیای که هزاران دام شیاطین برای انسان‌ها وجود دارد خود را به‌وسیله دامن‌زدن به اهل‌بیت علیهم‌السلام بیمه کنید و توسل به اهل‌بیت به‌ویژه امام حسین علیه‌السلام خود ذکر خدا است و نباید از آن غافل شویم.

 

عبادی‌زاده بیان کرد: در ایام دهه اول محرم هیأت‌های مذهبی، تکایا، مساجد و حسینیه با مجالس عزای حسینی مردم را بر سر سفره و خوان پر برکت سیدالشهدا آوردند و همچنین روحانیت نیز پرچم بصیرت‌افزایی و آگاه‌سازی مردم را در طول دهه انجام دادند و خداوند از همه قبول کند و از همه عزیزان تشکر و قدردانی می‌کنیم.

 

وی به سالروز شهادت امام سجاد (ع) اشاره کرد و گفت: این امام همام ۴۰ سال بعد از واقعه عاشورا به شهادت رسیدند و پیام‌آور عاشورا و با روشنگری‌ها که در طول تاریخ درباره این واقعه از خود به یادگار گذاشتند و جامعه شیعه را از طوفان حوادث نجات دادند و آموزه‌های فراوانی را برای نسل آینده انتقال دادند.

امید آفرینی وظیفه همه دلسوزان نظام است

امام‌جمعه رودان گفت: رودان عزیز ما تبدیل به یک حسینیه اعظم و بزرگ شده بود و از کوچه پس کوچه‌ها تا مساجد و حسینیه‌ها رنگ و بوی عزای سیدالشهدا(ع) قابل مشاهده بود، تجمعات باشکوه هزاران نفری شما در هفتم محرم، تاسوعا، عاشورا، دسته‌های کوچک و بزرگ عزاداری، مواکب خانوادگی و دوستانه، به گونه‌ای که یک خانواده جمع شدند برای سیدالشهدا(ع) موکب پذیرایی زدند یا جمعی از جوانان مومن هم عهد شدند که حقوق ماهیانه‌شان را پس‌انداز کنند برای هزینه‌های موکب و هر کس هر چیزی دارد مخلصانه برای حسین به بازار الهی آورده بود که این‌ها همه از جلوه‌های بسیار زیبایی از عشق و ارادت مردم به حضرت سیدالشهداست‌.

وی ضمن تشکر و قدردانی از حافظان امنیت، هیأت‌های مذهبی و اداره تبلیغات اسلامی، با اشاره به حضور چشمگیر نوجوانان و جوانان در مراسمات عزاداری با وجود گرمای شدید هوا تصریح کرد: از شب اول محرم تا دیشب که سوم شهادت امام حسین(ع) بود در محلات مختلف هزاران جوان دلداده تجمع کرده و برای سید و سالار شهیدان عزاداری کردند یقیناً این سندِ روشنِ روسیاهیِ کسانی است که بر طبل بی‌دینی جامعه می‌کوبیدند اما بحمدلله جامعه ایرانی دین‌دار و محب اهل بیت است و این باید دیده بشود.

بزرگ‌ترین اجتماعات دنیا، اجتماعات حسینی است

امام‌جمعه حاجی‌آباد با تسلیت ماه محرم، بیان کرد: محرم ماه حزن و اندوه اهل‌بیت علیهم السلام است و ۱۴۰۰ سال پیش امام حسین عليه‌السلام را به شهادت رساندند و بعد از این همه سال باز این حرارت و عشق به امام حسین عليه‌السلام در قلب‌های ما خاموش نمی‌شود و همه ما عاشقانه برای امام حسین (ع) عزاداری می‌کنیم.

 

امام‌جمعه حاجی‌آباد با اشاره به دلیل شکست ناپذیر بودن قیام امام حسین عليه‌السلام گفت: بعد از گذشته سال‌های زیاد هنوز هم پیروز میدان امام حسین عليه‌السلام است و همینطور که می‌بینید بزرگترین اجتماعات دنیا، اجتماعات حسینی هستند مانند اربعین حسینی که در هیچ جای دنیا این عظمت را نمی‌بینیم و حتی در آمریکا و اروپا مراسماتی برای امام حسین(ع) برگزار می‌شود و این عظمت به جهانیان نشان داده می‌شود.

دولت شایسته‌سالاری را ملاک انتخاب کابینه قرار دهد

حجت الاسلام والمسلمین مهدی دُری افزود: بزرگترین درسی که حضرت زینب سلام‌الله علیها پس از واقعه عاشورا به ما می دهند امید به آینده است و ایشان می‌فرمایند که کلید اساسی همه قفل‌ها امید است و ریشه‌ای‌ترین کلمه‌ای که می‌شود با آن جهاد کرد امید است و ما هم اگر می‌خواهیم در کاری پیروز شویم به واسطه امید می‌توانیم موفق و پیروز شویم.

 

شریفی تصریح کرد: در آستانه شروع به کار دولت چهاردهم ضمن دعای خیر برای موفقیت ایشان، نکته تذکری مهم رهبر انقلاب مبنی بر ( با مردم بودن) را یادآور می‌شویم.

 

وی عنوان کرد: محور اصلی حاکمیت مردم سالاری دینی خدمت به مردم است. فلسفه وجودی حکومت دینی برقراری عدالت و خدمتگزاری به مردم به ویژه محرومان است .

 

امام‌جمعه پارسیان گفت: دولت باید شاخص اصلی انتخاب اعضای کابینه را شایسته سالاری قرار دهد و از سخنان غیر کارشناسی، مغرضانه، اختلاف افکن و خلاف مصالح نظام و مردم باید جلوگیری شود.

روضه خانگی مهم‌ترین دانشگاه انسان سازی است

امام‌جمهه بشاگرد گفت: یکی از رسالت‌های مهم دولت چهاردهم توجه و حمایت از قشرهای نیازمند و رفع محرومیت هاست.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین غلامی افزود: توزیع منابع عمومی با نگاه ویژه به مناطق محروم دیگر مطالبه مردم هست که در شعارهای رئیس‌جمهور منتخب به آن اشاره شد.

وی در پایان بیان کرد: روضه خانگی مهم‌ترین دانشگاه انسان سازی است که تربیت نیروی انسانی برای جبههٔ اسلامی را به شدت سرعت می‌بخشد.

نقش مهمی آیت‌الله کاشانی در ملی‌کردن صنعت نفت

امام‌جمعه بستک ضمن گرامی داشت ۳۰ تیر ماه سالروز بزرگداشت آیت‌الله سید ابوالقاسم کاشانی قهرمان مبارزه با استعمار پیر انگلیس گفت: وی عالمی مجاهد و فرزانه‌ای بود که عمری با استعمار پیر انگلیس هم در عراق به صورت نظامی هم در ایران به صورت مبارزات سیاسی و روشنگرانه جنگید.

حجت‌الاسلام حسین جهانگیری خاطر نشان کرد: آیت‌الله کاشانی نقش مهمی در ملی کردن صنعت نفت ایران داشت است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از