خبر های امروز : 11
اقتصادی | - شماره خبر : 5265
1403-07-15 11:02 https://hormoz.ir/short/VpRmg
مدیر بنادر شرق هرمزگان خبر داد:
افزایش ۱۳ درصدی جابه‌جایی کالا در بندر جاسک
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: بندر جاسک در ۶ماهه نخست امسال بیش از ۲۲۷ هزار تن کالا تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی از افزایش ۱۳ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ به نقل از روابط‌عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی تختی امروز یکشنبه با اشاره به عملکرد شش‌ماهه بندر جاسک بندر جاسک افزود: این بندر در شش‌ماهه نخست امسال با میزان ۲۲۷ هزار و ۶۶۴ تن تخلیه و بارگیری، از افزایش ۱۳ درصدی در بخش تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی برخوردار بوده است.

 وی ادامه داد: از این میزان، ۵۳ هزار و ۳۷۸ تن مربوط به تخلیه و ۱۷۴ هزار و ۲۸۶ تن نیز مربوط به بارگیری کالاهای غیرنفتی بوده که هر کدام از این شاخص‌ها به ترتیب ۱۴ و ۱۳ درصد رشد به نسبت مدت مشابه سال قبل داشته است.

 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در ادامه از بندر جاسک به‌عنوان یکی از بنادر مهم شرق استان نام برد و گفت: تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی نیز در این بندر ۱۰ درصد افزایش داشته و در این مدت ۲۱ هزار و 138 TEU کانتینر در بندر جاسک تخلیه و بارگیری شده است.

 محمدحسینی تختی با اشاره به نصب و بهره‌برداری از رمپ دوم این بندر، افزود: توسعه زیرساخت‌های بندر جاسک نقش قابل‌توجهی در روند توسعه فعالیت‌های این بندر دارد که بر همین اساس، طی ماه‌های اخیر، دبیزه‌های خوبی در آن به ثبت رسیده است.

 مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به افزایش ۱۱ درصدی ورود کامیون به بندر جاسک، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه نیز ۵۵۶ فروند شناور وارد بندر جاسک شده که این میزان تردد ۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
انتهای خبر/

نظرات