حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

کارشناس هواشناسی هرمزگان مطرح کرد:

ارتفاعات هرمزگان در انتظار باران

ارتفاعات هرمزگان در انتظار باران

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ارتفاعات استان به‌ویژه شهرستان بشاگرد، رشد ابر، رگبار باران و رعد و برق و سیلابی شدن موقتی رودخانه‌های فصلی پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ به نقل از روابط عمومی هواشناسی هرمزگان؛ مرضیه سی‌سی‌پور اظهار کرد: طی روز جاری وزش باد جنوب شرقی در غرب دریای عمان و تنگه هرمز و در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات رشد ابر همراه با رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
وی عنوان کرد: ساعات صبح امروز در سواحل و جزایر مه رقیق صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب ارتفاعات استان به‌ویژه شهرستان بشاگرد، رشد ابر، رگبار باران و رعد و برق و سیلابی شدن موقتی رودخانه‌های فصلی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی هرمزگان تصریح کرد: توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی در شهرستان بشاگرد خودداری شود؛ در سایر نقاط که شرایط بارشی مهیا نیست، وقوع تندباد لحظه‌ای و بروز گردوغبار دور از انتظار نخواهد بود.

 سی‌سی پور بیان کرد: دریا در غرب دریای عمان و محدوده تنگه هرمز با وزش بادهای جنوب شرقی متلاطم پیش‌بینی می‌شود و توصیه می‌شود تردد شناورها به‌ویژه سبک و صیادی در این منطقه بااحتیاط صورت پذیرد. 
وی افزود: این شرایط جوی و دریایی تا اوایل هفته آینده در استان پیش‌بینی می‌شود و از روز شنبه ۳۰ تیر، بر میزان سرعت وزش بادهای جنوب شرقی در مناطق دریایی استان افزوده خواهد شد.
 کارشناس هواشناسی هرمزگان خاطرنشان کرد: به لحاظ دمایی تا پایان هفته جاری، افزایش یک تا سه درجه‌ای دمای بیشینه مورد انتظار است.
انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از