حالت تاریک

امروز : یکشنبه, 1403/05/07 | 2024/07/28

Logo

سازمان هواشناسی هرمزگان اعلام کرد؛

احتمال وقوع تگرگ در برخی از نقاط هرمزگان

احتمال وقوع تگرگ در برخی از نقاط هرمزگان

از بعدازظهر روز جاری با ورود یک موج بارشی، ابتدا افزایش ابرناکی و از ساعات پایانی شب رگبار باران و رعدوبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد و احتمال تگرگ در پاره‌ای نقاط استان مورد انتظار است.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«هرمز»؛ بنا بر اعلام گزارش هواشناسی هرمزگان؛ طی روز جاری در ساعات صبح وضعیت جوی نسبتاً آرام و در ساعات بعد ازظهر و شب ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در هرمزگان پیش‌بینی می‌شود .
 

 شرایط ترددهای دریایی تا ساعات ابتدایی شب مساعد خواهد بود؛ از بعدازظهر روز جاری با ورود یک موج بارشی، ابتدا افزایش ابرناکی و از ساعات پایانی شب رگبار باران و رعدوبرق و افزایش لحظه‌ای سرعت باد و احتمال تگرگ در پاره‌ای نقاط استان مورد انتظار است.
 

بیشترین تاثیر این سامانه بارشی در مناطق شمالی، شرقی و مرکزی استان و در ارتفاعات خواهد بود و از بعدازظهر دوشنبه به تدریج سامانه بارشی از شرق استان خارج خواهد شد.
 

توصیه می‌شود طی روزهای یکشنبه و دوشنبه از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات به ویژه در مناطق شرقی و شمالی استان خودداری شود.

از روز یکشنبه تنگه هرمز و دریای عمان با افزایش سرعت باد جنوب شرقی و خلیج فارس با افزایش سرعت باد شمال غربی نسبتا مواج خواهد شد؛ توصیه می‌شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری نمایند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت گیرد.

از لحاظ دمایی موقتا افزایش نسبی دمای کمینه در صبح فردا و کاهش نسبی دمای بیشینه در ساعات ظهر پیش‌بینی می‌شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از