خبر های امروز : 8
سیاسی ,سیاسی | - شماره خبر : 2146
1402-11-28 09:40 https://hormoz.ir/short/4LXbq
مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان:
تدین و تخصص از ویژگی‌های نماینده اصلح است
مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان با بیان اینکه تدین و تخصص از ویژگی‌های نماینده اصلح است، گفت: مردم بصیر و فهیم ایران اسلامی می‌بایست با شناخت و بصیرت، کاندید امین را انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی هرمز»؛ راضیه سلطان عباسی ندوشن صبح امروز در نشست خبری «انتخابات و حضور حداکثری» با بیان اینکه می‌توانیم جامعه‌ای آگاه و توانمند با دغدغه‌مندی به رویکردهای انقلاب اسلامی داشته باشیم، گفت: مدیریت حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان متشکل از ۱۴ مدرسه علمیه در سطح استان، برنامه های معرفی و تربیتی دارد که در راستای پیشرفت جامعه دارد که انسان‌های کمالگرا و به سمت تمدن‌سازی اسلامی پیش ببرند.

پی افزود: ما در جامعه می‌خواهیم در بخش «زن و جامعه» با سبک و سیاق نسل مهدوی و فاطمی در کشوری که نظام اسلامی جریان‌ساز داریم و منتج به شرکت کردم در دموکراسی می‌شود این بخش تکمله‌ای برای تربیت انسان‌ها با رویکرد اسلامی برای حکومت اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان با اشاره به اینکه بخش‌های مختلفی در حوزه‌های علمیه خواهران در استان داریم که پیشگام هستند، تأکید کرد: ضرورت دارد در حوزه‌های اجتماعی حوزه‌های علمیه خواهران حضور فعال باشند.

عباسی به پیشینه انتخابات در ایران اشاره کرد و با بیان اینکه با تعریفی که در حال حاضر از انتخابات داریم به زمان مشروطه برمی‌گردد که نظر انسان‌های کامل مقوله انتخابات بود، تشریح کرد: اما در زمان پهلوی دوم انتخابات فرمایشی داشتیم اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم خودشان پای صندوق‌های رأی آمدند و الان در آستانه انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی هستیم و مردم باید بدانند افرادی را انتخاب می‌کند که طبق نظر مقام معظم رهبری ولایت مدار و مردم‌دار باشند و بتوانند خدمت کنند.

وی گفت: از آنجایی که اساس و دینداری افراد در آزمایشات الهی بر گزینش افراد بنا شده پس انتخابات کمال افراد برای تمدن نوین اسلامی است، درحال حاضر انتخاب یک فرد اصلح این هست که تمام امانت‌ها را تحویل یک فرد می‌دهیم و باید دقت کنیم که این مسئول باید امین باشد و شایسته سالاری بسیار مهم است، باید دقت کنیم که فرد مورد نظر اصول و اخلاق سیاسی و اجتماعی انتخابات را دارد یا خیر که در صورت بی توجهی به این موضوع باعث ضرر کشور و ملت می‌شود، در نتیجه نیازمند یک مسئولیت اجتماعی بالا در انتخابات هستیم و فردی که امین باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان با تأکید بر اینکه در این مقوله باید اصول ارزشی و اخلاق سیاسی و اجتماعی را رعایت کنیم که احتیاج است شاخص‌های این موضوعات را بررسی نماییم، افزود: اولین نکته دین محوری و ارزش گرایی اسلامی می‌باشد و متدین بودن و تقوا داشتن فرد باعث می‌شود که نماینده بیش از ۱۰۰ هزار نفر یا تعدادی که هست بداند جای تک تک افراد تصمیم می‌گیرد و اگر بی تقوایی باشد انسان آسیب‌پذیر می شود و امکان دارد در مسایل اجتماعی و مالی بلغزد.

عباسی بیان کرد: فردی که در ساختن کشور می‌تواند تأثیرگذار باشد و باید دقت کنیم که دین محوری در ظاهر به تنهایی نمی‌تواند اصلح را مشخص کند و باید در سنوات گذشته فرد دقت نماییم که این مطالعه یک سند هست که بتوانیم کشورمان را رشد دهیم، به فرموده حضرت آقا، خانم‌ها می‌توانند در امر انتخابات تأثیرگذار باشند و حضور حداکثری نیز داشته باشند. اگر دقت کنیم که مسلمان هستیم پس یک تکلیف شرعی است که باید در این امر واجب پای صندوق‌های رأی بیاییم و علاوه بر آن یک وظیفه سیاسی است.

وی همچنین گفت: دشمنان به دنبال نا امیدی مردم هستند و حضور حداکثری باعث شده است که قدرت تک تک هر ایرانی که هویت دارد نشانگر ایمان به جمهوری اسلامی ایران باشد، انتخابات دستاورد انقلاب اسلامی بود که به مردم بگوید شما در دستاوردهای کشورتان نقش اساسی دارید. هر چه داریم از امامین انقلاب اسلامی داریم و امروز علیرغم تلاش های دشمنان استقرار ایستاده این به علت رهبری که از امام خمینی ره داشته ایم و اکنون نیز از رهبری دلسوزانه مقام معظم رهبری است.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان ادامه داد: قرآن توجه داده که در همه امور باید مشارکت داشته باشیم و شورایی باید تصمیم بگیریم. نکته‌ای که خیلی مهم است و می‌تواند تأثیرگذار باشد، انتخابات اصلاح است که باید مد نظر قرار گیرد، آن چیزی که امامین انقلاب فرموده اند، متدین بودن و مومن بودن افراد و در مرحله بعد متخصص بودن افراد است که در عین حال شجاع کارآمد و نترس باشد.

عباسی اضافه کرد: فردی که جایگاهی را بدست می‌آورد باید رنج فقر و محرومیت را کشیده باشد، اگر روستایی در کشور مشکل راه، بحران معالجه دارد را نداند، نمی‌تواند خدمت گذاری نماید، شهید رجایی از دستفروشی به جایی رسیدند که رئیس جمهور شدند اما برای خرید کولر به منزلشان فرمودند که بینید محرومیت‌زدایی شکل گرفته است یا خیر.

وی با تأکید بر اینکه سلام با رشد کردن مخالف نیست اما ساده زیستی بسیار حایز اهمیت است، توضیح داد: زندگی مقام معظم رهبری همراه با ساده زیستی است در کشور نیز باید ساده زیستی بین مردم و مسئولان حاکم شود، اگر اخلاق ساده‌زیستی نداشته باشیم شکاف طبقاتی اتفاق می‌افتد و دشمنان فرصت حضور و کارشکنی پیدا می‌کنند. 

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان تأکید کرد: چیزی که باید مدنظر باشد حفظ احترام و شخصیت دوری از تهمت دیگران است که در جمع‌آوری رأی در انتخابات گاهی اوقات اتفاق می‌افتد و باعث می‌شود شایسته سالاری کنار رود، پس باید همراهی افراد با موازین انقلاب را بسنجیم.

عباسی افزود: شاخصه‌های نماینده اصلح از دیدگاه مقام معظم رهبری به این‌گونه است که افرادی انتخابات شوند که شجاع باشند و در عمل بتواند اجراگرا باشند، یکی دیگر از این شاخصه‌ها؛ خستگی‌ناپذیر بودن آنها و مرجع رجوع بودن است و نماینده باید همت بلند داشته باشد و افق پیشرفتی کشور را ببیند.

وی با بیان اینکه حضور در صحنه و در بین مردم و در میدان بودن و همچنین شنیدن صدای مردم از کف جامعه باعث می‌شود نیازمندی‌های جامعه را به عینه ببیند که تأثیرگذار است، تصریح کرد: بصیر، هوشمند و با برنامه بودن مدیران این هم یک بخشی است که خود نماینده هم باید چنین ویژگی‌هایی را داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان بیان داشت: نماینده باید اهل اجرای عدالت باشد، هم اینک در بحث آموزش و بهداشت و درمان بسیار مشکل داریم که نیاز است چنین مشکلات در سطح استان مرتفع شود، حرکت در جهت های آرمانی کشور به ویژه در اقتصاد دریا محور باید مورد توجه قرار گیرد و استان هرمزگان نیازمند برنامه‌ریزی در محورهای مختلف دریامحور است.

عباسی با اشاره به اینکه شبکه‌سازی مبلغان برای حضور در برنامه‌های خانگی، ادارات و مساجد برای انتخاب اصلح سه ماه است که دارد انجام می‌شود، تشریح کرد: محتواهای خوبی نیز در زمینه انتخاب اصلح، اعم از بروشور، مطالب فرهنگی و رویکردهای انتخاباتی توسط حوزه‌های علمیه خواهران در استان هرمزگان تهیه و تدوین شده است که مورد توجه همه آحاد جامعه قرار گرفته است.

انتهای خبر/

نظرات