خبر های امروز : 2
فرهنگ / کتاب و ادبیات | شماره خبر: 9666
۱۴۰۲-۶-۵ ۰۹:۳۶ 3 + -
هرمزگان کمبود کتابخانه‌های عمومی و تخصصی دارد
امام جمعه شهرستان بندرعباس با تاکید بر اینکه کمبود کتابخانه‌های عمومی و تخصصی در هرمزگان وجود دارد،گفت: باید نرخ کتابخوانی و وجود کتابخانه در استان به یک حد متعارف برسد.

به گزار شبکه اطلاع‌رسانی هرمز؛ حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده، امام جمعه شهرستان بندرعباس در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته شهرستان ضمن گرامی داشت یاد شهید تهرانی‌مقدم، پدر موشکی ایران اظهار کرد: امروز آنچه را از قدرت جبهه مقاومت اسلامی می‌بینیم مدیون تلاش‌های ان شهید عزیز ما است و امروز ما را به این نقطه رسانده است.

امام جمعه بندرعباس افزود: در صوتی که از شهید تهرانی‌نقدم که در فضای مجازی نیز پخش شد عنوان کردند قدرت موشکی ما و فاصله‌ای که می‌توانیم بزنیم هیچ مرزی نداریم.

عبادی‌زاده عنوان کرد: کتاب و کتابخوانی مسئله مهم و جایگاه آن بسیار رفیع است و امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) فرمودند آن را تبدیل به سبک زندگیتان کنید و جزو سبد خانواده‌ها قرار بگیرد؛ همان گونه که برای غذای جسم خرج می‌کنیم برای غدای روح نیز خرج کنیم.
وی با تاکید بر اینکه کمبود کتابخانه‌های عمومی و تخصصی در هرمزگان وجود دارد، مطرح کرد: باید نرخ کتابخوانی و وجود کتابخانه در استان به یک حد متعارف برسد؛ در دانشگاه‌ها کتابخانه‌های تخصصی وجود دارد در خوابگاه‌های دانشجویی نیز لازم است.

خطیب جمعه بندرعباس گفت: به خانواده‌ها توصیه می‌کنم که فرزندان خود را از کودکی به کتاب و کتابخوانی اُنس دهند و کتابخوانی را تبدیل به فرهنگ عمومی جامعه کنیم.

عبادی‌زاده تصریح کرد: هر چند در گذشته حضرت آقا تذکراتی در حوزه اقتصاد دریا محور دادند اما امروز به صورت مستقیم آن را عنوان کردند؛ این سیاست‌ها باید به آن پرداخته شود و جایی که نیاز به قانون‌گذاری و لایجه است دولت انجام دهد و جایی که نیاز به مشارکت مردم دارد پای کار بیایند.

وی با تاکید بر اینکه کشور ما کشوری دریایی است، عنوان کرد: تا حالا ما و مسئولان نمی‌خواستیم بپذیریم کشور ما دریایی است و مسئولان کشور ما از گذشته به دریا توجهی نداشتند.

امام جمعه بندرعباس همچنین با اشاره به سخنرانی قاطعانه هفته گذشته دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد: سیدحسن نصرالله هوشمندانه و قاطعانه به تسلط جبهه مقاومت بر میدان و معادله نبرد با دشمن صهیونیسیی ورود کردند و یک راهکار خوب را برای جریان مقاومت مطرح کردند و هم در بخش‌های مختلف نظراتشان را به خوبی بیان کردند.
عبادی‌زاده تصریح کرد: یکی از مسائلی که کشورهای مختلف و همه باید به آن ورود کنند، این است که امروز رژیم صهیونیستی به عنوان دومین جنایتکار جنگی به جهانیان معرفی شود و سازو کارهایی که در مجامع حقوق بشری دیده شده، مورد توجه قرار گیرد.
وی با تاکید بر این نکته که مواضع رژیم صهیونیستی هیچ وقت به قبل از عملیات طوفان الاقصی باز نمی‌گردد، گفت: امروز شاهد یک نسل‌کشی در غزه آن هم پیش چشم جهانیان هستیم، مردم دنیا شاهد هستند که چه بلایی بر سر کودکان و زنان و افراد بی‌گناه فلسطین می‌آید اما همواره سکوت کرده‌اند؛ البته بدانید ضرباتی که صهیونیست‌ها از سوی غزه و لبنان می‌خوردند، بی‌سابقه بوده و آن‌ها را سردرگم کرده است.

انتهای خبر/

نظرات
صابر حمیدی عنبران 16:16 - سه شنبه 16 مرداد
تشکر قهرمان
پاسخ