خبر های امروز : 8
اقتصادی ,اقتصادی | - شماره خبر : 3740
1403-03-21 18:47 https://hormoz.ir/short/VbrP2
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:
پیشرفت ۹۰ درصدی طرح‌های حمل‌ونقل دریایی دولت سیزدهم
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از طرح‌های دولت سیزدهم در بندر شهید رجایی افزود: بیش از ۴۰۰ طرح با اعتبار ۱۴۸ هزار میلیارد تومان و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کشور در دست‌ساخت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ به نقل از روابط‌عمومی خبرگزاری صداوسیما هرمزگان، علی‌اکبر صفایی امروز در بازدید از طرح‌های دولت سیزدهم در بندر شهید رجایی افزود: بیش از ۴۰۰ طرح با اعتبار ۱۴۸ هزار میلیارد تومان و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در کشور در دست‌ساخت است.

وی گفت: در بحث نوسازی تجهیزات بندری و دریایی تاکنون ۱۰۸ تجهیز بندری نصب شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: از مجموع ۱۸۸ فروند تجهیزات دریایی در دست‌ساخت،۴۰ فروند در بنادر کشور به بهره‌برداری رسیده است.

صفایی در مورد ارتقا شاخص بنادر محلی نیز گفت: در حوزه توسعه گردشگری دریایی استان هرمزگان احداث بندر نخل ناخدا، توسعه بندر شهید حقانی و جزیره بوموسی را در دستور کار داریم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: در استان‌های خوزستان، بنادر شمالی و سیستان و بلوچستان پروژه‌های ارزشمندی در اختیار بنادر قرار گرفته است.

صفایی گفت: برای نخستین‌بار ساخت چهار کشتی در دریای خزر به‌عنوان یک کار راهبردی در حوزه دریا با بهره‌گیری از توانمندی داخلی شروع شده است.

وی با اشاره به سیاست‌های کلی توسعه دریا محور ابلاغیه مقام معظم رهبری گفت: رئیس‌جمهور شهید نگاه ویژه‌ای به مباحث حمل‌ونقل دریایی داشت و بر اساس این سیاست‌ها و تلاش‌های وزیر راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی سه بخش را در حوزه ملی، بین‌المللی و منطقه‌ای و استانی برنامه‌ریزی کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: عملکرد سازمان بنادر در حوزه ترانزیت پارسال ۴۵ درصد افزایش داشت و امسال هم ۴۰ درصد افزایش داشته است.

صفایی گفت: در این مدت حوزه تجارت دریابرد در حوزه بین‌المللی برخی بنادر شمالی تا ۱۳۰ درصد افزایش داشت.

 وی افزود: اکنون همه شناورها در حال فعالیت هستند.

انتهای خبر/

نظرات