خبر های امروز : 8
اجتماعی ,اجتماعی | - شماره خبر : 2380
1402-12-19 08:57 https://hormoz.ir/short/4y90z
کارشناس هواشناسی هرمزگان مطرح کرد:
پرهیز از ترددهای غیرضرور جاده‌ای در شرق هرمزگان
کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و ترددهای غیر ضرور جاده‌ای در شرق استان پرهیز شود.

مرضیه سی‌سی‌پور در گفتگو با خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی«هرمز» اظهار کرد: امروز شنبه نوزدهم اسفند، ناپایداری جوی و دریایی در استان و تقویت فعالیت سامانه بارشی در مناطق شرقی و مرکزی استان، تنگه هرمز و دریای عمان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی در استان ابرناکی همراه با رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ و تندباد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود. تمرکز فعالیت این سامانه در مناطق مرکزی و شرقی استان، تنگه هرمز و دریای عمان خواهد بود و سبب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در نیمه شرقی استان خواهد شد. توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و ترددهای غیر ضرور جاده‌ای در شرق استان پرهیز شود و این سامانه بارشی، روز دوشنبه از استان خارج خواهد شد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان بیان کرد: در این مدت با وزش بادهای نسبتاً شدید جنوب شرقی، دریا بویژه در محدوده دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس نسبتاً مواج خواهد بود لذا توصیه می‌شود شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری نمایند و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت پذیرد. 

سی‌سی‌پور تصریح کرد: گذر سامانه بارشی دیگری از اواخر وقت دوشنبه تا بعدازظهر سه شنبه سبب ابرناکی آسمان و رگبار پراکنده باران در پاره‌ای نقاط استان بیشتر در ارتفاعات خواهد شد که جزئیات آن متعاقبا اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: به لحاظ دمایی طی امروز با توجه به ابرناکی آسمان، کاهش دمای بیشینه و افزایش دمای کمینه و رطوبت نسبی، مورد انتظار است.

انتهای خبر/

نظرات