خبر های امروز : 5
اقتصادی ,اقتصادی | - شماره خبر : 3717
1403-03-20 14:29 https://hormoz.ir/short/V9YJl
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان:
نیازمند مجوز برای افزایش آب‌شیرین‌کن هستیم
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در بازدید اهالی رسانه از آب‌شیرین‌کن یک‌صد هزارمترمکعبی بندرعباس گفت: نیازمند مجوزها برای افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها هستیم..

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «هرمز»؛ بازدید و نشست خبری اهالی رسانه از روند تأسیسات آب‌شیرین‌کن ۱۰۰ هزارمترمکعبی بندرعباس امروز یکشنبه ۲۰ خردادماه در این سایت برگزار شد. 

عبدالحمید حمزه‌پور در روند بازدید این پروژه اظهار کرد: هدف از این بازدید آشنایی اهالی رسانه با روند شیرین‌سازی آب از طریق دریا است تا اطلاع‌رسانی مناسبی به شهروندان استان هرمزگان برای مصرف بهینه داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد آب شرب شهر بندرعباس از طریق شیرین‌سازی آب دریا در حال انجام است، افزود: مردم بدانند که نظام اسلامی برای تأمین آب شرب مردم زحمات و تلاش زیادی از خود انجام داده است که بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن در سطح کشور در بندرعباس با حجم ۱۰۰هزار مترمکعب به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هرمزگان در بخش دیگر به تابستان سخت هرمزگان باتوجه‌به شرایط اقلیمی اشاره و بیان کرد: دو سوم از میانگین بارش کشور در هرمزگان است و سبب شده بخش گستره این استان خشک و کم‌بارشی‌ها و افزایش جمعیت و استفاده سبب استفاده آب‌شیرین‌کن در استان را بیش‌ازپیش نیازمند کرده است.

 وی گفت: یکی از معضلات عدم بهینه مصرف آب در هرمزگان برای آبیاری درختان در فضای سطح شهرها و در روستاها نیز برای مورد انجام می‌شود.

حمزه‌پور، با بیان اینکه به برخی از روستاها در مناطق صعب‌العبور به‌وسیله آب سیار آبرسانی می‌شود، گفت: برای تأمین آب شرب این مناطق از لحاظ فنی امکان‌پذیر نیست.

وی همچنین اظهار کرد: باتوجه‌به خالی بودن ۷۰ درصد از سدهای استان و کمبود آب‌های سطحی و زیر زمینی باید از آب جایگزین مدنظر قرار گیرد و در شهر بندرعباس نیازمند ۵۰ هزار مترمکعب ظرفیت برای افزایش آب‌رسانی داریم که منوط به مجوزها برای پایداری آب است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: ۷۴ دشت در استان هرمزگان وجود دارد که ۵۶ دشت ممنوعه است که تعادل در بارش و خروجی آب وجود ندارد.

حمزه‌پور ادامه داد: آب‌شیرین‌کن در قشم، بندر کرگان میناب، بستک و جزیره هرمز و بوموسی در حال ورود به شبکه آبرسانی است.

وی اعلام کرد: ۳۵۰ پروژه در سطح استان در حال اجرا است که بزرگ‌ترین پروژه‌ها در بخش مرکزی شهرستان بندرعباس که دارای جمعیت ۳۰ هزار نفری دارد و شهر رویدر کهورستان، بشاگرد و بستک و میناب از طریق حفر چاه در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: آبرسانی قریب به ۳۰۰ روستا و ۴۱ شهر و تمامی جزایر از طریق آب‌شیرین‌کن تأمین می‌شود.

انتهای خبر/ 

نظرات