خبر های امروز : 4
سیاسی ,سیاسی | - شماره خبر : 811
1402-08-11 11:44 http://hormoz.ir/short/4P834
۱۳آبان نقطه تاریکی در کارنامه حکومت پهلوی است
فرمانده ناحیه سپاه بوموسی از روز تاریخی ۱۳ آبان به‌عنوان نقطه تاریکی در کارنامه حکومت رژیم سرنگون‌شده پهلوی یاد کرد.

حسین زعیمی در گفتگو با خبرنگار هرمز با اشاره به جنایات رژیم منحوس پهلوی در سال ۱۳۵۷ اظهار کرد: این رژیم سرنگون‌شده به‌ویژه بعد از واقعه ۱۷شهریور ۱۳۵۷، در سرازیری تند فروپاشی قرار گرفته بود، چون حکومت شاهنشاهی تصور می‌کرد با سرکوب مردم و کشتار ۱۷شهریور می‌تواند به قیام و اعتراضات مردم خاتمه بدهد اما این‌طور نشد.

 

فرمانده ناحیه سپاه بوموسی در ادامه افزود: چون اعتراضات شدت گرفت و تقریباً دو هفته بعد از این اتفاق، مدارس باز شد و دانش‌آموزان ایرانی قبل از بازگشایی مدارس هم در تظاهرات مردمی شرکت داشتند و با رژیم پهلوی مقابله می‌کردند.

 

زعیمی همچنین اضافه کرد: بازگشایی مدارس از مهرماه ۱۳۵۷ فرصت خوبی شد تا دانش‌آموزان در مدارس دورهم جمع شوند و تظاهرات کنند یا حتی در برخی تظاهرات بیرون از مدرسه هم شرکت کنند.

 

وی گفت: ۱۳ آبان ۱۳۵۷ نقطه‌ تاریکی در کارنامه حکومت رژیم پهلوي البته تظاهرات عمومی مردم همراه با سرکوب بود چون بعد از کشتار ۱۷شهریور، رژیم پهلوی قصد نداشت کوتاه بیاید. برای همین بود که تظاهرات دانش‌آموزی و اوج آن در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ برای رژیم پهلوی شوک‌آور بود.

 

فرمانده ناحیه سپاه بوموسی در ادامه تصریح کرد: درحالی‌که رژیم گمان می‌کرد مردم می‌ترسند و دیگر در تظاهرات شرکت نمی‌کنند، نه‌تنها اعتراضات مردمی ادامه پیدا کرد بلکه از ابتدای مهر ۱۳۵۷ تا آبان همین سال شاهد اوج‌گیری تظاهرات بود، رژیم پهلوی تلاش کرد آن را با تمام توانش سرکوب کند. درنتیجه تعداد زیادی از دانش‌آموزان یا به شهادت رسیدند یا زخمی ‌شدند و این ماجرا به نقطه تاریکی در کارنامه حکومت رژیم پهلوی بدل ‌شد.

 

زعیمی بیان داشت: رژیم صهیونیستی طی ۵۷ سال است که با حمایت کشور  آمریکا، ظلم‌های بزرگی را علیه مردم مظلوم فلسطین روا داشته، بسیاری را به شهادت رسانده، بسیاری را زندانی و شکنجه کرده، خانه‌ها آنان را بر سرشان خراب  کرده، زمین‌های کشاورزی‌شان را به زور غصب کرده، اما نتوانسته این مردم را از مقاومت باز پس‌گیری سرزمین‌شان بازدارد.

 

وی ادامه داد: اتفاقات اخیر هم تراکم خشم ملت فلسطین در نتیجه این همه ظلم و ستم و اهانت به قدس شریف و مسجد الاقصی در طول این سال‌ها بود که در عملیات «طوفان الأقصی»  انجام گرفت.

 

فرمانده ناحیه سپاه بوموسی اذعان‌داشت: آمریکایی‌های مدعی حقوق بشر که این رژیم جعلی و ضد بشری را برای جنایت در غزه به تجهیزات نظامی مجهز و از آن حمایت می‌کنند، برای این اقدامات چه پاسخی به ملت خود و ملت‌های دنیا دارند؟‌

 

وی گفت: آنچه که امروز از مقاومت مردم فلسطین مشاهده می‌شود یک مظلومیت توأم با اقتدار است و به فرموده رهبر معظم انقلاب مردم فلسطین را می‌شود مردمی مظلوم و مقتدر نامید که این روحیه و ایستادگی با چنین انگیزه و اراده‌ای حتما پیروزی را به نام ملت فلسطین و جریان مقاومت رقم خواهد زد.

 

زعیمی ابرازداشت: امروز و در جنگ اراده‌ها  ملت فلسطین تحت ستم و ظلم رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها قرار گرفته و در سوی دیگر مستکبرین، ظالمان یعنی آمریکا، رژیم صهیونیستی و چند کشور اروپایی قرار دارند و تردید نداریم در این جنگ ارادها  ملت فلسطین پیروز خواهد بود و ‌آینده از آن فلسطین و مردم فلسطین است.

 

انتهای خبر/

نظرات